خبرگزاری کار ایران

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گیلان خبر داد:

1000 کیلومتر انهار کشاورزی گیلان لایروبی شد

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۲۹۸

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گیلان از لایروبی بالغ بر یک‌هزار کیلومتر انهار، کانال و زهکش‌های کشاورزی استان گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، مجید نیکخوی ظهر امروز در جریان بازدید از وضعیت لایروبی انهار کشاورزی استان بیان کرد: تاکنون 500 کیلومتر از انهار، کانال‌ها، زهکش‌ها و سردهنه‌های خاکی استان برای فصل کشاورزی لایروبی شده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گیلان اظهار داشت: از کشاورزان می‌خواهیم اگر نهری در کنار مزرعه آنها وجود دارد کمک کرده لایروبی شود تا آمادگی خوبی برای فصل کشاورزی داشته باشند.

نیکخوی با بیان اینکه حدود 2 میلیارد تومان برای انجام لایروبی انهار کشاورزی گیلان در تعهد است، افزود: لایروبی انهار تا هر جا که مورد نیاز کشاورزان باشد، انجام می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه کشاورزان باید نسبت به آماده‌سازی شالیزارهای خود اقدام کنند، متذکر شد: شخم اولیه موجب می‌شود تا کشاورزی راحت‌تر انجام شود و در هنگام کم‌آبی مشکل وجود نداشته باشد.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گیلان از لایروبی بالغ بر یک‌هزار کیلومتر انهار، کانال و زهکش‌های کشاورزی این استان خبر داد و تصریح کرد: سردهنه‌های خاکی نیز لایروبی می‌شوند.

نیکخوی با بیان اینکه آماده هدایت آب‌های کشاورزی هستیم، بیان کرد: از کشاورزان می‌خواهیم از طریق مجاری‌های مورد نیاز با استفاده از آب‌های هدایت‌شده و آب‌های مزارع، شخم زمستانه و اولیه شالیزارهای خود را انجام دهند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گیلان استفاده از ظرفیت‌های آبی گیلان مانند آب بندان‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ، چاه‌های آب و... برای آبیاری مزارع کشاورزی را مهم دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز