خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان :

گیلان دارای یک‌هزار و 498 واحد فعال گردشگری است

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۴۵۷

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: 6 تشکل گردشگری در حوزه‌های مختلف در گیلان فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان بعدازظهر امروز در جلسه مشترک فرمانده انتظامی گیلان با تشکل‌های صنفی گردشگری استان گفت: 6 تشکل گردشگری در حوزه‌های مختلف در گیلان فعالیت می‌کنند.

رضا علیزاده تصریح کرد: 110 هتل زیرپوشش جامعه هتلداران استان فعالیت می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از وجود 87 واحد اقامتی یک تا پنج ستاره در استان خبر داد و اضافه کرد: 67 واحد تفرجی در گیلان وجود دارد.

وی فعالیت 223 واحد فعال پذیرایی را از دیگر اقدام‌های جامعه هتلداران گیلان عنوان کرد و گفت: حوزه راهنمایان گردشگری استان دارای 110 نفر عضو است.

وی به ورود یک‌ میلیون و 67 هزار خودروی مسافران در نوروز امسال به گیلان اشاره کرد و یادآور شد: انگیزه مسافرت به استان افزایش پیدا کرده است.

وی به 4 هزار و 137 مورد بازرسی از تاسیسات گردشگری از ابتدای امسال تاکنون در گیلان اشاره کرد و گفت: 230 مورد اخطار برای تاسیسات گردشگری استان صادر شده است.

به گفته این مسئول، گیلان دارای یک‌هزار و 498 واحد فعال گردشگری است و تعداد 7 هزار و 660 اتاق را در بر می‌گیرد.

علیزاده در ادامه گفت: ظرفیت تختخواب در واحدهای اقامتی گیلان به 22 هزار تختخواب افزایش پیدا کرده است، اما این تعداد پاسخگوی نیاز گردشگران نیست.

وی یادآور شد: حوزه مذکور 47 نفر عضو و 163 واحد پذیرایی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه 230 مرکز و جاذبه گردشگری در استان وجود دارد، بیان کرد: 71 منطقه نمونه گردشگری مصوبه هیئت دولت در گیلان داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز