خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

109 خانه قرآنی روستایی و 60 خانه قرآنی شهری در گیلان فعال است

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۶۲۴

تاکنون دو هزار نفر از مربیان از کلاس‌های مذکور استفاده کردند و شجره طیبه‌ای محسوب می‌شود که در بسیاری از مناطق رویش کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری صبح امروز در دیدار استادان، پیشکسوتان، مدیران موسسه‌ها، خانه‌های قرآنی و فعالان قرآنی استان با آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: دهه فجر یادآور روزهای سخت، حماسی و همراه با جهاد، شهادت، ایثار و ایمان راسخ مردم برای تبعیت از فرمان امام (ره) و مبارزه با طاغوت است.

وی پاسداشت دهه فجر انقلاب اسلامی را تعظیم شعائر اسلامی عنوان کرد و افزود: نسل امروز که آن دوران را درک نکرده است وقتی افتخارهای آن روزها را می‌شنود، خوشحال می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به نقش خانه‌های قرآنی در آموزش روخوانی، روان‌خوانی و .. خاطرنشان کرد: آموزش نماز و مسائل شرعی از جمله فعالیت‌های خانه‌های قرآنی در استان است.

وی یاری، دین را چراغ هدایت مردم خواند و تصریح کرد: امام (ره) بر مبنای دین قیام کرد و امروز استکبار جهانی علیه فرهنگ دینی به نبرد برخاسته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر انتقال فرهنگ قرآنی به نسل امروز جامعه، بیان کرد: فرهنگ مبارزه، جهاد و شهادت برخاسته از متن و حقیقت دین است.

وی در ادامه به فعالیت 34 موسسه قرآنی در گیلان اشاره کرد و گفت: تعداد 109 خانه قرآنی روستایی و 60 خانه قرآنی شهری در استان فعال است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، ارتقای آموزش و حفظ قرآن و توجه به اصول تربیتی و اخلاقی را از دیگر برنامه‌ها توسط مجامع قرآنی عنوان کرد.

وی تربیت مدرس قرآنی را از برنامه‌های تبلیغات اسلامی گیلان برشمرد و اظهار کرد: تاکنون دو هزار نفر از مربیان از کلاس‌های مذکور استفاده کردند و شجره طیبه‌ای محسوب می‌شود که در بسیاری از مناطق رویش کرده است.

یاری به تشکیل بیشتر موسسه‌های قرآنی به همت خواهران دینی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: مجامع قرآنی بسیاری در استان تشکیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز