خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان عنوان کرد:

کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان فرصتی برای اعتلای فرهنگ شهدا

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۰۵۹

نیت پلیدی را که آل سعود در سالهای اخیر اتخاذ کرده در راستای سیاست های فرقه گرایانه و اختلاف بین مذاهب است.

محمدعلی نجفی در ستاد پشتیبانی نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید استان با محکوم کردن اقدام غیر انسانی رژیم آل سعود در اعدام عالم مجاهد شیخ باقر النمر اظهار داشت : دولت عربستان با این اقدام رسوایی تاریخی برای خاندان خود و تمامی کسانی که ادعای حکومت در آن کشور را دارند به بار آورد .

وی با بیان اینکه رژیم آل سعود به دنبال انحراف این موضوع است، تصریح کرد : نیت پلیدی را که آل سعود در سال‌های اخیر اتخاذ کرده در راستای سیاست های فرقه گرایانه و اختلاف بین مذاهب است.

وی با بیان اینکه رسوایی اعدام این عالم مجاهد و شهدای یمن هرگز پاک نخواهد شد، افزود : خون این شهدا دامن آل سعود را خواهد گرفت .

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر و قدردانی از تمامی دست اندرکاران برگزاری کنگره ملی 8 هزار شهید استان اظهار داشت : این عزیزان که خود الگوی ایثار و فداکاری در جبهه های مختلف هستند با عشق به شهدا و نیت پاک این کار بزرگ و سترگ را شروع کردند و انشاء ا... این کنگره به زیبایی در گیلان برگزار خواهد شد .

وی شهدا را روشنی چراغ هدایت جامعه دانست که باید برای همیشه تاریخ روشن بمانند،افزود : باید به شهدای‌مان افتخار کنیم  .

وی روشن نگاه داشتن چراغ شهدا را وظیفه همگان دانست و بر لزوم جمع آوری آثار و وصیت نامه شهدا  تاکید کرد و افزود : به تصویر کشیدن خاطرات شهدا گیلانی از جمله اقدامات ارزشمندی به شمار می رود که باید اهتمام لازم را در این خصوص داشته باشیم .

نجفی دیدار با خانوادهای شهدا و ایثارگران را از جمله برنامه های همیشگی رئیس جمهور عنوان کرد و افزود :توجه به خانواده های شهدا ، جانبازان و ایثارگران اولویت دولت و نظام است و این نگاه وظیفه ما را سنگین تر می کند .

وی با بیان اینکه از لحاظ اعتباری سخت ترین سال‌ها را در حال سپری هستیم افزود: انتظار داریم سازمان مدیریت اعتبارات بودجه ای رغا در این بخش تامین کند هر چند که ما منتظر بودجه و اعتبار نیستیم و به یاری خداوند بهترین و زیباترین کنگره شهدا را در گیلان برگزار خواهیم کرد.

استاندار گیلان با اشاره به ساماندهی گلزارهای شهدا در استان اظهار داشت: بخش اعظمی از این اقدام با عزم مردمی و حمایت های خانواده های معظم شهدا شکل گرفته است .

وی بر برگزاری مراسم زیبنده 8 هزار شهید گیلانی تاکید کرد و افزود: همه داشته ها و امکانات دستگاه‌ها متعلق به شهدا است و در جهت برگزاری هر چه باشکوهتر این کنگره از هیچ تلاش و کوششی فرو گذار نیستند.

نجفی تعداد شهدای گیلانی را نسبت به جمعیت استان بالا دانست و افزود : ارسال کمک های بیش از 1000کامیونی گیلانی‌ها در دوران دفاع مقدس هرگز از اذهان فراموش نخواهد شد .

وی ابراز امیدواری کرد : انشاء ا... از این فرصت در جهت اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی و ایثار و شهادت بهره لازم را بگیریم .

در ادامه این نشست همچنین معاونین استاندار ، فرمانده سپاه قدس گیلان و جمعی از روسای کمیته های به ارائه گزارش از اقدامات خود پرداختند و روسای کمیته های 13 گانه برگزاری کنگره 8 هزار شهید استان گیلان احکام خود را از استاندار گیلان دریافت کردند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز