خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی گیلان خبر داد:

صادرات بیش از 3700 تن فرآورده‌های خام دامی و دام‌زنده از گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۸۰۳

مدیرکل دامپزشکی گیلان از صادرات بیش از 3700 تن انواع فرآورده‌های خام دامی و دام زنده از این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سهراب عاقبتی اظهار داشت: در 8 ماهه گذشته 2 میلیون و 701 هزار و 195 کیلو گرم انواع فرآورده‌های خام دامی در بخش آبزیان نظیر بچه‌ماهی پرورشی، ماهی‌خوراکی تازه شامل کپور، آمور، فیتوفاک، قزل‌آلا، ماهی زنده پرورشی و گوشت فیل‌ماهی پرورشی، شاه‌میگو و خاویار پرورشی به ارزش ریالی بیش از 68 میلیارد و 531 میلیون به کشورهای عراق، آذربایجان، آلمان، فرانسه، بلژیک و پاکستان صادر شده است.

وی افزود: صادرات 8 ماهه در بخش طیور شامل تخم‌مرغ نطفه‌دار گوشتی، تخم‌مرغ نطفه‌دار مادر گوشتی، جوجه یک‌روزه گوشتی جوجه یک‌روزه بوقلمون، مرغ‌منجمد و پای‌مرغ به کشورهای لبنان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، آذربایجان و عراق است.

مدیرکل دامپزشکی گیلان ارزش ریالی محموله‌های طیور صادراتی را 209 میلیارد و 748 میلیون و 460 هزار ریال عنوان کرد.

عاقبتی بیان داشت: بازرگانان صادرکننده فرآورده‌های خام دامی و دام و طیور و آبزیان زنده می‌توانند درخواست خود را از طریق سامانه یکپارچه قرنطینه به آدرس e.ivo.ir به این اداره کل ارسال و در صورت تکمیل مدارک لازم مجوز بهداشتی صادرات در اسرع وقت صادر خواهد شد.

وی در پایان ارز وارده به کشور از صادرات محموله‌های ذکر شده را بیش از 9 میلیون و 339 هزار دلار اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز