خبرگزاری کار ایران

فرش‌بافان برتر گیلان در جشنواره ملی گره زرین رقابت می‌کنند

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از برگزاری جشنواره گره زرین با هدف تکریم هنرمندان فعال در هنر - صنعت فرش دستباف طی سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجتبی مهری با اشاره به رویکرد برگزاری جشنواره گره زرین در تقویت جنبه‌های هنری و فرهنگی هنر – صنعت فرش دستباف گفت: در این جشنواره هنرمندان منتخب فرش دستباف هر شهرستان توسط کمیته‌های کار‌شناسی ادارات معرفی و سپس در جلسه کمیته فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برگزیده و به مرکز ملی فرش ایران معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: منتخبان کشوری در حوزه‌های مختلف قالی بافی، طراحان و نقاشان، رنگرزان و رفوگران فرش دستباف در جشنواره ملی گره زرین مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

مهری خاطر نشان کرد: از استان گیلان نیز سه نفر قالی باف بر‌تر، یک نفر طراح بر‌تر و یک نفر رفوگر و مرمت کار بر‌تر فرش دستباف برای تجلیل در این همایش به مرکز ملی فرش ایران معرفی می‌شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: براساس دستورالعمل مرکز ملی فرش ایران، در صورت تأمین اعتبارات، جشنواره استانی تجلیل از هنرمندان فرش دستباف در گیلان نیز برگزار شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بسترسازی برای ارتقای منزلت اجتماعی قالیبافان، تقویت همدلی و همکاری بین فعالان و هنرمندان هنر- صنعت فرش را از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره ملی گره زرین عنوان کرد.

کد خبر : ۳۲۴۸۹۸