خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت خبر داد:

رونمایی از سه کتاب شاعره گیلانی در رشت

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۶۸۷

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت از برپایی مراسم شعر «ریحانه» و رونمایی از سه کتاب شاعره گیلانی در رشت خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر، رضا ثقتی امروز با اشاره به این خبر اظهار کرد: این مراسم به همت انجمن شعر و ادب رشت و با همکاری اداره ارشاد با هدف معرفی شاعران و نویسندگان زن برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم ۳۰ نفر از بانوان شاعر با موضوع حضرت زهرا (س) و منزلت و جایگاه والای ایشان شعرخوانی خواهند کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت با بیان اینکه شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) سرور زنان جهان، اسوه و الگویی تام برای تمام زنان عاشق عفت و فضیلت است، تصریح کرد: به واسطه اینجایگاه از گذشته تاکنون چهره حضرت فاطمه (س) همواره در ادبیات فارسی متجلی شده است.

وی افزود: در واقع اثرپذیری شاعران در طول تاریخ از این شخصیت مبارک بسیار بوده و با بهره گیری و الهام از مضامین اسلامی، احادیث و قرآن مجید که برگرفته از باورهای عمیق دینی است اشعاری درباره آن حضرت سروده‌اند.

این مسئول گفت: این توجهات در اشعار شاعران زن نیز به حدی گسترده است که به راحتی نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد و حتی برخی از شاعران مجموعه‌های مستقلی را به مقام زن و شخصیت حضرت فاطمه (س) اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: از این رو سعی داریم با برگزاری شب شعر شاعران زن، قدمی هر چند کوچک در نمایاندن مقام والای دردانه آفرینش و جان پیامبر اکرم (ص) برداریم.

ثقتی با اشاره به ایام بزرگداشت مقام زن و روز مادر گفت: این زمان فرصت مناسبی برای یادآوری سیره فاطمی و تبیین نقش و جایگاه زن در همه امور به ویژه فرهنگ و هنر اسلامی می‌باشد.

وی همچنین از انتشار سه کتاب «ناشناسنامه» نوشته مرضیه فرمانی، «فسیلی رشد می‌کند» نوشته زهرا خباززاده و «غزل گفتی برای کشتن من» نوشته زهرا سیاوش آبکنار خبر داد و گفت: این کتب درمراسم مذکور رونمایی شده و مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

این مسئول یادآور شد: مراسم عصری با شعر «ریحانه» و آیین رونمایی کتاب، ساعت ۱۷ عصر امروز شنبه ۲۲ فروردین جاری در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار می‌شود و حضور در آن برای کلیه علاقمندان آزاد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز