خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت خبر داد:

۱۰ کمیته در ستاد تسهیلات نوروزی رشت تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۷۵۷

با توجه به اینکه سالانه ۱۵ میلیون مسافر، شهرستان رشت را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند، باید از ظرفیت‌های این عرصه بیشتر بهره برد و خدمات ارزنده‌تری را به مسافران ارائه داد.

فرماندار شهرستان رشت گفت: برای دستیابی به توسعه این شهرستان، باید از ظرفیت‌های گردشگری به ویژه در ایام نوروز و تعطیلات بیشترین بهره را برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، سیدعیسی مهدوی، روز دوشنبه، در نخستین نشست ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان رشت که با حضور مسئولان استانی شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام وانقلاب از افتتاح ۲۴۶ پروژه با صرف اعتبار ۴۰۷ میلیارد تومان خبر داد.

وی با بیان اینکه همه پروژه‌های افتتاح شده حامل پیام هستند، اظهار داشت: گرچه ممکن است پروژه‌های افتتاح شده کوچک باشند اما نقش موثری را در زندگی مردم به ویژه روستائیان ایفا می کند.

فرماندار رشت ادامه داد: در عرصه گازرسانی روستائی میزان بهره‌مندی این شهرستان به ۷۶ درصد رسید که از میانگین استانی بالاتر بود و این در حالی است که شاخص بهره‌مندی از گاز روستائی در سطح شهرستان رشت ۱۷ درصد ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه در عرصه آبرسانی روستایی نیز میزان بهره‌مندی شهرستان رشت با پنج درصد رشد روبه‌رو بوده است، گفت: هم اکنون تمامی سطح شهرستان زیر پوشش خانه‌های بهداشت و پزشک خانواده قرار گرفته و انجام فعالیت‌های عمرانی در این بخش تنها به نوسازی و بازسازی خانه های بهداشت معطوف می شود.

مهدوی از افزایش پنج درصدی میزان بهره مندی روستائیان شهرستان رشت از راه روستائی خبر داد و افزود: با ادامه این روند به میانگین کشوری در فصل راهسازی نزدیک خواهیم شد، چرا که نقش موثری را در ماندگاری روستائیان در روستاها دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه سالانه ۱۵ میلیون مسافر شهرستان رشت را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند، باید از ظرفیت‌های این عرصه بیشتر بهره برد و خدمات ارزنده تری را به مسافران ارائه داد.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: با انجام اقدام مناسب می‌توان گردشگران بیشتری را به این شهرستان جذب کرد که در این راستا ۱۰ کمیته در ستاد تسهیلات نوروزی رشت تشکیل می‌شود تا مرکز استان به عنوان مقصد گردشگران در ایام دیگر سال باشد.

وی با بیان اینکه سالانه ۵۰ میلیون مسافر وارد استان گیلان می‌شود، گفت: ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان رشت برای ورود مسافران برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده که عرصه‌های حمل و نقل، امداد و نجات، انتظامی و امنیتی، تبلیغات و اطلاع رسانی و غیره را در بر می‌گیرد.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تسهیلات نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به اینکه استان سبز گیلان سالانه پذیرای میلیون‌ها مسافر بوده باید خدمات به نحو مطلوب به گردشگران ارائه شود.

حمیدرضا آذر پور افزود: از ظرفیت‌های ایام نوروز و تعطیلات، باید در معرفی و شناساندن ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری به مسافران و گردشگران بهره گیری کرد. علاوه بر این می توان با بهره گیری از این ظرفیت‌ها اشتغالزایی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز