خبرگزاری کار ایران

طی صدور پیام مشترک نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان مطرح شد:

قامت بلند میرزا کوچک جنگلی برای عزّت ایران اسلامی بر خاک افتاد

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۳۶۶

۱۱آذر سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی است.

نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان طی صدور پیام مشترک به مناسبت سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی بیان داشتند: قامت بلند و روح ایستای جنگل گیلان برای شرف، استقلال، آزادی و عزّت ایران اسلامی بر خاک افتاد تا در طول تاریخ به ویژه هشت سال دفاع مقدس برای میلیون ها ایرانی و گیلانی اسطوره جاویدان باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گیلان امروز طی صدور پیام مشترک به مناسبت سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی بیان داشتند: گیلان، سرزمین آب و آیینه و قرآن، مهد عابدان، عالمان، زاهدان و زادگاه دلاور مردانی است که همواره در طول تاریخ چون ستارگان فروزان در آسمان ایران و جهان می‌درخشند از مهیار دیلمی تا کوشیار گیلانی، از سلار دیلمی فقیه جامع‌ الشرایط شیعی تا پیرعارفان حضرت آیت‌ا… بهجت فومنی و هزاران نام‌های آشنا که ذخیره عظیم فرهنگی کشور هستند.

در قسمت دیگری از این پیام آمده است: در برهه‌ ای از تاریخ که به دلیل بی لیاقتی و بی‌کفایتی پادشاهان، ایران اسلامی عرصه گاه تاخت و تاز استعمار و استکبار شرق و غرب گشته بود؛ بزرگ مردی روحانی بنام میرزاکوچک خان، درس آموخته مکتب جعفری با تأسی و اقتدار به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام برخاست و علیه دشمنان و بیگانگان علم مبارزه و قیام بر افراشت و بفرموده مقام معظم رهبری: " با حرکت صددرصد اسلامی و ایرانی حکومت مینیاتوری اسلامی را بنیان نهاد. "

دراین پیام افزوده شده است: میرزاکوچک خان انسانی مومن، عالمی آگاه، دلاوری شجاع، بردباری صبور، ساده زیست و پاکدست و در یک جمله؛ قامت بلند و روح ایستای جنگل گیلان بود که برای شرف، استقلال، آزادی و عزّت ایران اسلامی بر خاک افتاد تا در طول تاریخ بویژه هشت سال دفاع مقدس برای میلیونها ایرانی و گیلانی اسطوره جاویدان باشد.
امروز پاسداشت میرزا و زنده نگهداشتن نام و یاد میرزا، تلاش برای احیاء روح دینداری و آزادگی و مبارزه برای عدالت و شرف و ایستادگی در برابر بیگانگان است.

اینجانبان سالروز شهادت این روحانی شهید را گرامی داشته و از همه مردم ایران بویژه گیلانیان، فرزندان خلف میرزا، می خواهیم این شهید وارسته که به یقیین عندربهم یرزقون شده و از خوان گسترده الهی بهره‌مند است را قدر دانسته و با تمام توان جهت معرفی و بازشناسی‌اش بکوشند تا انشاء ا… الگو، اسوه و اسطوره‌ای مناسب و مطمئن برای نسل جوان و آینده ساز ایران اسلامی باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز