خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله حائری خبر داد:

یادمان نهضت جنگل در صومعه‌سرا رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۸۸۳

دبیر همایش ملی «بازشناسی نهضت جنگل» از رونمایی یادمان نهضت جنگل در ۱۱ آذرماه ۹۳ خبر داد و گفت: همزمان با آغاز نمادین نهضت جنگل از روستای سیاه‌درویشان صومعه‌سرا، از یادمان این نهضت رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا از فومن، آیت‌الله مصطفی حائری فومنی، دبیر همایش ملی «بازشناسی نهضت جنگل»، نهضت جنگل را یک نهضت بزرگ ملی دانست و اظهار کرد: سردار نهضت جنگل نیز به عنوان یک اسوه و چهره بزرگ استانی و ملی مطرح است و ما هنوز نتوانسته‌ایم آنگونه که شایسته است حق نهضت جنگل و حق سردار این نهضت را به جا بیاوریم.

وی با بیان اینکه نسل جدید نیازمند آشنایی با مفاخر بزرگ و باارزش استانی و ملی است، افزود:بسیاریاز کشورها برای اینکه قهرمانی و قهرمان‌پروری را در جامعه‌شان شکل دهند، نیاز به اسطور دارند، اما از آنجایی که فاقد اسطوره می‌باشند، به اسطوره‌سازی می‌پردازند تا قدرت حماسه و شجاعت را نسل به نسل منتقل ‌کنند؛ جامعه ما اسوه‌های بزرگ و اسطوره‌های پرقدرت کم‌ ندارد و لذا وظیفه ماست تسهیلات شناسایی آنان را در دسترس جوانان قرار دهیم.

آیت‌الله حائری فومنی ادامه داد: نهادهای بزرگ استانی از جمله استانداری گیلان، دانشگاه گیلان و جهاددانشگاهی واحد گیلان در کنار مجمع توسعه استان برای بزرگداشت نهضت جنگل و میرزا کوچک‌خان پیشقدم شدند و همایش ملی «بازشناسی نهضت جنگل» را همزمان با یکصدمین سالگرد آغاز نهضت در ۲۶ آذرماه سال جاری در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار می‌کنند.

وی از رونمایی یادمان نهضت جنگل در ۱۱ آذرماه ۹۳ خبر داد و اضافه کرد: میرزا کوچک‌خان به همراه دکتر حشمت و ۵ تن از یارانش هسته اصلی مقاومت را در روستای سیاه‌درویشان شهرستان صومعه‌سرا آغاز و مبنای اولیه مبارزه با کفر و شرک و نفاق را پایه‌گذاری کرد؛ لذا به همراه حرکت نمادین میرزا و یارانش در این روستا، از یادمان این نهضت نیز رونمایی می گردد و این یادمان تقدیم جامعه گیلانی و ملت شریف ایران می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز