خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان عنوان کرد:

افزایش اعطای تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه فرش

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۴۲۶

در تلاشیم تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه فرش را به ۵۰ میلیون ریال افزایش دهیم.

در تلاشیم تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه فرش را به ۵۰ میلیون ریال افزایش دهیم.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد علی نجفی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته، ایجاد اشتغال از طریق تقویت مشاغل خانگی، یکی از برنامه‌های مدیریت استان بوده است، افزود: در همین راستا، توجه به صنعت فرش، اولویت یافت.

وی با اشاره به شناسایی ۱۴هزار فرش باف در استان گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر به صنعت فرش، به ویژه فرش ابریشمی کمتر پرداخته شده است.

نجفی با بیان اینکه فرش‌های نفیس و باکیفیتی در گیلان بافته می‌شود، تصریح کرد: اغلب این فرش‌ها به اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود و با وجود فرش بافان متبحر و امکانات صادراتی این بخش به دلیل نبود تشکل‌های مناسب و حمایت‌های لازم در این صنعت توفیقات چشمگیری بدست نیامد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه دو جانبه استانداری و مرکز ملی فرش ایران در زمینه حمایت از فرش دست بافت گفت: این تفاهم نامه با محوریت راه اندازی خانه فرش، نمایشگاه دائمی فرش، انجمن فارغ التحصیلان و انجمن طراحان امضاء شده و تاکنون ۴۶۰ میلیون ریال برای آموزش طراحان و فرش بافان هزینه شده است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: همچنین در نشست‌های مشترک فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد و صنعت، معدن و تجارت نیز آموزش دو هزار نفر ازمدد جویان کمیته امداد مورد توافق قرار گرفت که این آموزش‌ها از روستاهای بخش دیلمان آغاز و بتدریج در مناطق مختلف استان اجرایی می‌شود.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: ۱۶ ساختمان بزرگ فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌ها برای ایجاد مجتمع و کارگاه‌های بزرگ قالی بافی شناسایی شده که تاکنون دو مرکز به تولیدکنندگان فرش واگذار شده است و برای آماده سازی این ساختمان‌ها یک میلیارد ریال از سوی استاندار تخصیص یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پرداخت تسهیلات به افراد آموزش دیده فرش بافی اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته به حدود ۴۰۰ نفر از آموزش دیدگان فرش بافی تسهیلات ۳۰ میلیون ریالی پرداخت شده است که همین تعداد نیز آماده دریافت تسهیلات هستند.

نجفی با بیان اینکه در تلاشیم تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه فرش را به ۵۰ میلیون ریال افزایش دهیم، تصریح کرد: متأسفانه سیستم بانکی همکاری مناسب ندارد که امید می‌رود از طریق رایزنی‌هایی که در حال انجام است، فضا بهتر شود.

وی همچنین یکی از نگرانی‌های فرش بافان را در زمینه بیمه دانست و تصریح کرد: در این بخش دولت امتیازات خوبی را قائل شده است و به دنبال این هستیم که این نگرانی‌ها را برای فرش بافان حل کنیم.

همچنین استاندار گیلان با اشاره به برگزاری چهار نمایشگاه فرش و نشست‌های صمیمی با فرش بافان گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم برند فرش گیلان را با کمک فارغ التحصیلان، هنرمندان و قالی بافان زحمتکش به خوبی معرفی کنیم.

وی تأکید کرد: در کنار حمایت‌های صورت گرفته، فرش گیلان با ذوق و تلفیق علم و هنر و عمل است که به شکوفایی می‌رسد و از همه علاقمندان به این بخش می‌خواهیم از فضای ایجاد شده در استان ‌‌نهایت بهره را ببرند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده و با کمک فرشبافان و هنرمندان و طراحان، فرش گیلان را از غربت خارج می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز