خبرگزاری کار ایران

در دو سال آینده؛

گیلان قطب تولید صنایع سلولزی کشور می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۲۴۲

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: سال گذشته ۷۸۱ هزار تن صادرات کالا از استان داشتیم و این رقم در سال جاری با ۷۸۹ هزار تن معادل ۱۳ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در مدت دو سال آینده گیلان قطب تولید صنایع سلولزی در کشور می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، علی منتظری با اشاره به وجود ۲ هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی در استان اظهار کرد: تعداد ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی در حوزه صادرات فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: تعداد واحدهای تولیدی صادراتی گیلان را می‌توان به ۲۰۰ واحد افزایش داد و تلاش می‌کنیم این تعداد را به ۴۰۰ واحد ارتقا دهیم.

منتظری به آمار عملکرد صادرات غیر نفتی گیلان در هفت ماه امسال اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۷۸۱ هزار تن صادرات کالا از استان داشتیم و این رقم در سال جاری با ۷۸۹ هزار تن معادل ۱۳ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، ارزش صادرات غیرنفتی استان در سال ۹۲ را ۲۷۷ میلیون دلار خواند و بیان کرد: امسال با ۲۳۷ میلیون دلار صادرات معادل ۱۴ درصد رشد منفی داشتیم.

وی با بیان اینکه یک‌ میلیون تن کالا سال گذشته وارد گیلان شده است، تصریح کرد: امسال ۱.۲ میلیون تن کالا وارد استان شده و ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان این استان را قطب تولید فولاد کشور خواند و یادآور شد: در مدت دو سال آینده گیلان قطب تولید صنایع سلولزی در کشور می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز