خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان خبر داد:

افزایش میزان ریزش های جوی در حوضه آبریز دریای خزر

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۳۹۱

سال گذشته عدم ریزش بهنگام نزولات جوی و نیز ورودی اندک آب به مخزن سد سفیدرود، موجب بروز نگرانی‌هایی در ابتدای فصل کشاورزی شده بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از افزایش میزان ریزش‌های جوی در حوضه آبریز دریای خزر خبر داد و گفت: از ابتدا تا انتهای مهرماه سال جاری میزان ریزش‌های جوی در حوضه آبریز دریای خزر ۹۲ میلیم‌تر گزارش شده که این میزان نسبت به میانگین دوره مشابه متوسط دراز مدت ۱۳۶ درصد و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۱۴۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا از رشت، سیف اله آقابیگی در جلسه آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به بارش باران از مهرماه سال جاری گفت: نسبتاً بارش‌های خوبی در حوضه‌های آبریز دریای خزر، سفیدرود بزرگ و حوضه آبریز داخلی استان گیلان را شاهد بودیم و امیدواریم این روند در سال آبی ۹۳-۹۲ که از مهرماه سال جاری آغاز شده همچنان با بارش تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به پایش‌های انجام شده توسط امور پایه منابع آب این شرکت، گفت: از ابتدا تا انتهای مهرماه سال جاری میزان ریزشهای جوی در حوضه آبریز دریای خزر ۹۲ میلیم‌تر گزارش شده که این میزان نسبت به میانگین دوره مشابه متوسط درازمدت ۱۳۶ درصد و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۱۴۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در ایام یاد شده میزان ریزش‌های جوی در حوضه آبریز سفیدرود بزرگ هم مطلوب است و طی مهرماه گذشته ۷۳ میلیم‌تر بارش در این حوضه ثبت شد، که این میزان نسبت میانگین دوره متوسط مشابه درازمدت و دوره آبی مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۱۷ میلیم‌تر و ۴۶۲ میلیم‌تر افزایش داشت.

آقابیگی گفت: نزولات جوی در استان گیلان نیز طی یک ماهه اول سال آبی ۹۳-۹۲ چشمگیر بود و بر اساس پایش‌های انجام شده در ۱۰ ایستگاه حوضه آبریز داخلی، میزان بارش در سطح استان ۲۸۷ میلیم‌تر ثبت شده که این مقدار ۱۲۵درصد نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته افزایش داشته، ضمن اینکه نسبت به دوره آماری دراز مدت نیز ۱۰۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با آرزوی تداوم ریزش بهنگام نزولات الهی در طی دوره آبی پیش رو، گفت: سال گذشته عدم ریزش بهنگام نزولات جوی و نیز ورودی اندک آب به مخزن سد سفیدرود موجب بروز نگرانی‌هایی در ابتدای فصل کشاورزی شده بود که در ‌‌نهایت به لطف الهی و کمک چشمگیر کشاورزان استان در رعایت نوبت بندی و همکاری آنان با کمیته منابع و مصارف آب استان در توزیع مناسب آب، شاهد پایانی خوب و سالی پر محصول برای کشاورزی استان بودیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز