خبرگزاری کار ایران

فرماندار تالش خبر داد:

ساماندهی صدور مجوز برای برداشت شن و ماسه از حاشیه رودخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۱۲۹

در اعطای مجوز از برداشت شن و ماسه از معادن دستگاه‌های مسئول به ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت باید با نظارت مستمر منافع عمومی و مسائل محیط زیست را در نظر داشته باشند.

فرماندار تالش از ساماندهی صدور مجوز برای برداشت شن و ماسه از حاشیه رودخانه‌ها در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از تالش، علی فتح‌اللهی، با اشاره به ۱۰ رودخانه دائمی این شهرستان، اظهار کرد: این رودخانه‌ها جزو ظرفیت‌های اقتصادی، عمرانی و گردشگری تالش هستند.

وی با بیان اینکه رعایت حریم رودخانه‌ها در ساخت و ساز‌ها ضروری است، افزود: با متخلفان در برداشت بی‌رویه از شن و ماسه حاشیه رودخانه‌های برخورد می‌کنیم.

فرماندار تالش با تصریح بر اینکه برداشت بی‌رویه شن و ماسه و سخت و ساز در حاشیه رودخانه‌ها سبب شده تا در سیلاب‌ها خسارات ناشی از سیل افزایش یابد، گفت: صدور مجوز برای برداشت شن و ماسه از حاشیه رودخانه‌ها ساماندهی می‌شود.

فتح‌اللهی تصریح کرد: در اعطای مجوز از برداشت شن و ماسه از معادن دستگاه‌های مسئول به ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت باید با نظارت مستمر منافع عمومی و مسائل محیط زیست را در نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه برداشت بی‌رویه شن و ماسه از بستر و حاشیه رودخانه‌های تالش سبب مشکلات بسیاری شده است، تأکید کرد: با انجام کارهای کار‌شناسی توسط دستگاه‌های مسئول در صورت احراز هرگونه تخلف با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

فرماندار تالش با تصریح بر اینکه افزایش عرض رودخانه‌ها یکی از مهم‌ترین اثرات برداشت بی‌رویه شن و ماسه است، افزود: این موضوع موجب ریزش سطح دیواره رودخانه‌ها و به خطر افتادن اراضی کشاورزی اطراف رودخانه‌ها می‌شود.

فتح‌اللهی با بیان اینکه احداثتصفیه‌خانه تالش پیگیری می‌شود، گفت: فرماندار تالش تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و مردم با تعامل و فراهم آوردن شرایط و بستر مناسب در اجرای این طرح بزرگ همکاری و مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه احداثی فاضلاب تالش پیشرفته‌ترین و مطمئن‌ترین فاضلاب می‌شود، گفت: پساب تصفیه خانه استفاده برای مزارع کشاورزی و فضای سبز و همچنین پرورش ماهی بصورت کاملاً سالم و بهداشتی است.

فرماندار تالش خاطرنشان کرد: برای احداثتصفیه خانه فاضلاب شهر تالش ۱۲۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی از منابع مالی غیر دولتی هزینه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز