خبرگزاری کار ایران

معاون هنری ارشاد گیلان خواستار شد؛

راه‌اندازی مدرسه تعزیه در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۶۱۶

اجرای تعزیه با خوانش گیلکی پس از ۸۵ سال در ایام محرم و صفر امسال اجرا می‌شود.

معاون هنری اداراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خواستار راه اندازی مدرسه تعزیه در گیلان شد.

به گزارش ایلنا از رشت، سیدوحید فخرموسوی با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار کرد: حرکت کاروان تعزیه در ایران مختص به شهری در استان مرکزی و در سال‌های دور بوده که در بازاری سرپوشیده اجرا می‌شده است.

وی افزود: برگزاری تعزیه به این شکل که کاروان تعزیه حرکت کند و مردم ایستا باشند در نوع خود در رشت کم‌نظیر است.

فخر موسوی از تلاش واحد تحقیق و پژوهش واحد شعر و ادب و موسیقی ارشاد اسلامی گیلان برای هرچه بهتر برگزار کردن حرکت کاروان تعزیه در سال‌های آینده خبر داد و گفت: امسال توانستیم بخشی از فعالیت‌های آینده کاروان تعزیه در گیلان را رونمایی کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: اجرای تعزیه با خوانش گیلکی پس از ۸۵ سال در ایام محرم و صفر امسال اجرا می‌شود.

فخرموسوی خواستار راه اندازی مدرسه تعزیه به درخواست اداره کل ارشاد اسلامی گیلان از مرکز گسترش آموزش‌های هنری وزارت ارشاد شد و ادامه داد: بسیاری از اسناد و باور‌ها خواستگاه هنر آیینی تعزیه را گیلان و در زمان آل بویه معرفی می‌کند و برای حفظ این میراثمعنوی اداره ارشاد گیلان تلاش‌های بسیاری انجام داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز