خبرگزاری کار ایران

مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد گیلان:

جشنواره قرآنی مدهامتان در گیلان آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۱۸۱

نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در هفت رشته امروز در مصلی رشت آغاز شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از آغاز به کار جشنواره قرآنی مدهامتان در گیلان خبرداد.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت‌الاسلام سلیمان پورابراهیم، در حاشیه برگزاری نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان گفت: مرحله استانی نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان صبح امروز(۲۴ مهر) در مصلی رشت آغاز شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو گروه خواهران و برادران بالای ۱۶ سال و زیر ۱۶ سال برگزار می‌شود، افزود: قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر، و تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز از جمله رشته‌های نهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در گیلان است.

حجت الاسلام پورابراهیم تصریح کرد: این جشنواره یکروزه در همه رشته‌ها به جز مفاهیم قرآن و نهج البلاغه که آبان ماه انجام می‌شود، با حضور ۲۵۰ نفر از اعضای کانون‌های مساجد استان درحال برگزاری است.

وی اضافه کرد: از این تعداد یکصد نفر را خواهران و یکصد و ۵۰ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند که در رشته‌های مختلف با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه بخش خواهران فقط در رده سنی زیر ۱۶ سال برگزار می‌شود، ادامه داد: مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان، ترتیل و تفسیر و فقط در رده سنی بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رشته قرائت به صورت قرائت مسابقه‌ای انجام می‌شود گفت: در رشته حفظ، ۶ بخش برگزار که سه بخش یک، سه و پنج جزء برای رده سنی زیر۱۶ سال و سه بخش ۱۰،۲۰ و ۳۰جزء(حفظ کل) برای رده سنی بالای ۱۶ سال برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام پورابراهیم با بیان اینکه شرکت کنندگان در رشته اذان، از مؤذنین مساجد بوده و مسابقات رشته ترتیل از کل قرآن و رشته تفسیر ویژه امامان جماعت مساجد است، اظهارکرد: نفرات بر‌تر منتخب مرحله استانی(رتبه‌های بر‌تر در هر رشته بر اساس آئین نامه) جهت رقابت و حضور در مرحله کشوری به خوزستان اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: این جشنواره یکروزه، عصر امروز با معرفی نفرات بر‌تر هر رشته به کار خود پایان می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز