خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای گیلان خبر داد:

کلاهبرداری از طریق سایت همسریابی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۳۵۵

شهروندان در صورت مواجه شدن با پیشنهادهای اغواکننده کلاهبرداران سایبری از ارائه مشخصات بانکی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای گیلان از کلاهبرداری در پوشش سایت همسریابی از طریق ایجاد درگاه جعلی به منظور سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، ایرج محمدخانی با اعلام این خبر اظهار کرد: کار‌شناسان پلیس فتا با رصد سایتی که کاربران به منظور استفاده از امکانات سایت در پوشش همسریابی به‌روز دعوت به عضویت می‌کرد، را شناسایی کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پرداخت حق عضویت در سایت مذکور مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ ناچیزی بود بنابراین کاربران به صفحه جعلی و شبیه‌سازی شده از بانک هدایت می‌شدند تا از آن طریق بتوانند اطلاعات حساب بانکی شهروندان مانند شماره کارت، رمز اینترنتی و تاریخ انقضای کارت را به دست آورده و در فرصت مناسب حساب بانکی شهروندان را خالی کنند.

محمدخانی با بیان اینکه شهروندان در صورت مواجه شدن با پیشنهادهای اغواکننده کلاهبرداران سایبری از ارائه مشخصات بانکی خودداری کنند، تصریح کرد: شهروندان هنگام انجام پرداخت الکترونیکی از صحت و اصالت درگاه پرداخت الکترونیکی بانک مربوطه اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتای گیلان در پایان گفت: شهروندان اگر با موارد مشکوک در فضای مجازی مواجه شدند موضوع را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا www. Cyberpolice. ir یا ایمیل Gfata @ police. ir گزارش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز