خبرگزاری کار ایران

با پیام صلح و دوستی؛

دو ناو نظامی روسیه در بندرانزلی پهلو گرفتند

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۱۶۹

ناوگروه روسیه با پیام صلح و دوستی، در خزر وارد بندرگاه انزلی شد و از سوی مقام‌های رسمی ناوگان شمال و بندرگاه انزلی مورد استقبال قرار گرفت.

دو ناو نظامی روسی با هدف صلح و دوستی بین کشورهای حاشیه خزر در دومین سفر خود به ایران در انزلی پهلو گرفتند.

به گزارش ایلنا از انزلی، سفیر روسیه در ایران در حاشیه این مراسم اظهار کرد: این دومین سفر ناوگروه روسیه به ایران است.

لوان جاگاریان افزود: همکاری‌های بین دو کشور در زمینه‌های مختلف باید افزایش یابد.

سرکنسول روسیه در گیلان نیز بسط و توسعه روابط در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی، سیاسی و نظامی را از اهداف این سفر عنوان کرد.

ماکسیم بارانف خاطرنشان کرد: معتقدیم که مسائل مربوط به دریای خزر و سرنوشت خزر تنها باید توسط پنج کشور حاشیه دریای خزر و بدون مداخله سایر کشور‌ها تعیین شود.

وی بر حسن همجواری بین فدراسیون روسیه و ایران تاکید کرد.

بارانف یاداور شد: در ماه سپتامبر گذشته(شهریورماه) روسای جمهور ایران و روسیه در اجلاس سران با یک دیگر دیدار کردند و درخصوص توسعه روابط در عرصه‌های مختلف توافقهایی صورت گرفت.

فرمانده این ناوگروه و هیات همراه پس از دیدار با فرمانده ناوگان شمال و استاندار گیلان، روز چهارشنبه ایران را به مقصد آذربایجان ترک می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز