خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان تاکید کرد:

ضرورت آسیب شناسی پدیده قاچاق کالا در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۴۱۱

این پدیده تاثیر منفی بر مولفه‌های اقتصادی استان دارد که باید با مشارکت دستگاه‌های متولی کاهش یابد.

استاندار گیلان بر ضرورت آسیب‌شناسی پدیده قاچاق کالا در گیلان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در جلسه کمیسون قاچاق کالا و ارز استان با تاکید بر ضرورت آسیب‌شناسی پدیده قاچاق کالا در گیلان اظهار کرد: ما با ترویج فرهنگ مصرف کالای خارجی مخالفیم؛ زیرا موجب تضعیف تولید و کاهش درآمد ملی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت کیفیت در میزان افزود: باید بسترهای افزایش کیفیت تولیدات داخلی و رقابت پذیری آنان را نیز در کنار برخورد با قاچاق کالا فراهم کرد.

نجفی اظهار کرد: شرایط برخورد با قاچاق کالا باید به گونه‌ای باشد که زمینه توسعه اشتغال و رونق کسب و کار را نیز در استان فراهم کند.

همچنین نماینده عالی دولت در گیلان در سومین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: باید با پیشگیری و فرهنگ سازی مباحثمواد مخدر را در جامعه کاهش داد.

استاندار گیلان عدم اشتغال، درآمد کم و فقر را بخشی از عوامل روی آوردن مردم به مواد مخدر دانست و گفت: دولت مصصم است تا مشکلات اقتصادی مردم بیشتر کاهش یابد.

وی بر ضرورت توجه به بحثآموزش و پیشگیری در امر مبارزه با مواد مخدر تاکید و تصریح کرد دانشگاه‌ها آموزش و پرورش و صدا و سیما از جمله ظرفیت‌های مهمی به شمار می‌روند که می‌توانند نقش موثری را در امر آموزش و پیشگیری از مواد مخدر ایفاء کنند و باید از این پتانسیل‌ها بهره گیریم.

نجفی ضمن ابراز خرسندی از موفقیت ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سطح کشور با ارتقای ۲۰ رتبه‌ای از رتبه ۲۵ به رتبه پنج اظهار داشت: امیدوارم این موفقیت‌ها همچنان تداوم داشته باشد و در امر پیشگیری و آموزش نیز شاهد کسب رتبه‌های بر‌تر شویم.

در پایان این نشست از فعالان مبارزه با مواد مخدر استان با اهداء لوح قدردانی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز