خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت رشت عنوان کرد:

خسارت یک‌هزار میلیارد دلاری عراق به ایران در جنگ تحمیلی

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۳۶۰

شفیعی‌زاده حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل را فرصت مناسبی برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست.

امام جمعه موقت رشت گفت: در جنگ تحمیلی به لحاظ مادی، یک‌هزار میلیارد دلار خسارت به ایران وارد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده در نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه ولایت فقیه نیاز جامعه فعلی است، اظهار کرد: در هر جامعه‌ای وجود حکومت ضروری است و هیچ جامعه‌ای بدون حکومت نمی‌تواند ادامه حیات دهد.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به شکل‌گیری دین مبین اسلام، گفت: از زمان شکل‌گیری دین مبین اسلام ضرورت تشکیل دین احساس شد و پیامبر(ص) در نخستین حرکت حکومت خود را تشکیل داد و الزام‌های آن را مشخص کرد.

وی با تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: صدام ملعون در ۲۶ شهریور سال ۵۹ با ظاهر شدن در رسانه‌ها قرارداد الجزایر را لغو شده اعلام کرد و سه روز بعد با تمام تجهیزات زمینی و هوایی به مرزهای ایران حمله‌ور شد.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه جنگ تحمیلی خسارت‌های زیادی به ایران تحمیل کرد، یادآور شد: در این جنگ به لحاظ مادی یک‌هزار میلیارد دلار خسارت به ایران وارد شد.

وی، خسارت معنوی ناشی از جنگ تحمیلی علیه ایران را بسیار زیاد دانست و تصریح کرد: ۲۵۰ هزار نفر از بهترین افراد کشور به شهادت رسیدند.

خطیب موقت رشت اضافه کرد: دفاع مقدس با توجه به خسارت‌های بسیار، دستاوردهای زیادی برای ملت ایران داشته است.

وی، یکی از دستاوردهای دفاع مقدس را آبروداری ملت ایران عنوان کرد و یادآور شد: مردم تمامیت ارضی کشور را حفظ کردند و با ذخایر ارزشمند دفاع مقدس می‌توانیم مسایل فرهنگی کشور را برطرف کنیم.

شفیعی‌زاده حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل را فرصت مناسبی برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و متذکر شد: به دستگاه دیپلماسی کشور تذکر می‌دهیم که عزت و آبروی نظام اسلامی با شهادت ۲۵۰ هزار نفر کسب شده و نباید آبروی کشور زیر سئوال رود.

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه بسیاری از مردم بی‌گناه عراق و سوریه توسط داعش کشته شدند، اما استکبار توجه نکرد، یادآور شد: وقتی آنها دو انگلیسی را سر بریدند، علیه داعش ائتلاف تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان گفت داعش بد و یا خوب داریم، تصریح کرد: حرکت استکبار برای مقابله با داعش وجاهتی ندارد، چراکه خودشان آن را به وجود آوردند و سلاح‌های مختلف را در اختیار آنها گذاشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز