خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان؛

در مناطقی که بقاع متبرکه جود دارد، آبادانی و امنیت بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۱۸۳

در مناطقی که بقاع متبرکه در آن وجود دارد ما شاهد ایجاد آبادانی، اجتماع، عبادت، توسل و امید و ایمان و امنیت بوده‌ایم.

همایش استانی تجلیل و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه استان گیلان با حضور مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان، امام جمعه و فرماندار شهرستان لنگرود، هیئت امناء بقاع متبرکه استان و جمع کثیری از مردم منطقه در حرم مطهر امامزادگان ۱۲ تن ملاط شهرستان لنگرود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لنگرود، در این مراسم که با قرائت قرآن کریم و صلوات خاصه آقا امام رضا(ع) آغاز شده بود، ابتدا مداح اهل بیت(ع) برای حضار به مدیحه سرائی پرداخت و سپس مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان، ضمن تبریک به‌مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت و همچنین فرا رسیدن ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر افزود: روز دختر روز بسیار بزرگی است، به این وجود نازنین در دین اسلام تاکید بسیار زیادی شده است و پیامبر خدا(ص) در حدیثی می‌فرماید: اگر می‌خواهید بدانید مرد یک خانواده چگونه مردیست از زنان و دختران آن‌ها بپرسید. پس بدانید که اینان چه نقش و جایگاه بزرگی در دین اسلام دارند.

عادلی همچنین با بیان اینکه مهر و محبت امامزادگان بزرگوار همواره در دل مردم ایران قرار دارد، گفت: ما باید خدا را شاکر و سپاس گذار باشیم بخاطر وجود دو نازنین یعنی آقا امام رضا(ع) و خانم حضرت معصومه(س) چون این دو بزرگوار برکت کشور ما هستند و بهمین منظور ایرانیان همواره محبت ویژه‌ای به این بزرگواران و خاندان اهل بیت(ع) داشته‌اند.

حجت اسلام والمسلمین عادلی به دلایل مهاجرت امامزادگان به ایران و همچنین دیار گیلان اشاره کرد و افزود: ما این بزرگواران را با آغوش باز پذیرفتیم و دلایل مهم حضور این بزرگواران را می‌توان به هجرت آقا امام رضا(ع) که بدنبال آقا ایشان هم رهسپار شدند بعدی دعوت امام رضا(ع) از امامزادگان برای مهاجرت به ایران و سومین عاملی که مهم نیز هست، مهر و محبت به اهل بیت(ع) و اولاد بزرگوار ایشان است که در دلهای تمامی مردم ایران بخصوص مردم این دیار وجود داشته است که اینان را می‌توان دلایل وجود این بزرگواران در کشور و دیار ما دانست.

وی با بیان اینکه تعداد ۹۴۰ بقعه متبرکه در گیلان وجود دارد، افزود: بقاع متبرکه از شاخص‌های بسیار خوبی برخوردار است، ارتباط با این بقاع شاخصه‌های فرهنگی و دینی را در افراد بالا می‌برد و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند بقاع متبرکه باید به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند آنهم در سالی که مزین به سال فرهنگ است، لزوم توجه به این مسئله را پررنگ می‌کند. در مناطقی که بقاع متبرکه در آن وجود دارد ما شاهد ایجاد آبادانی، اجتماع، عبادت، توسل و امید و ایمان و امنیت بوده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به ظرفیت‌های بالای بقاع متبرکه اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم تا از این ظرفیت‌های معنوی هرچه بیشتر در جهت توسعه فرهنگی گیلان بهره‌مند شویم چون این بقاع متبرکه برای مردم ما امنیت و ایمان می‌آورند. اگر این‌ها نبود ما شاهد حضور نسل‌های مختلف در این بقاع متبرکه بودیم، ما شاهد ورود نذورات نبودیم. مردم حتما چیزی دیده‌اند که جان و مال خود در این راه می‌گذارند.

وی همچنین در ادامه به اجرای طرح حفظ حافظان قرآن کریم در گیلان اشاره کرد و افزود: ما در سال گذشته آمار درخشان ۶۰ هزار نفری در مسابقات قرآنی استان را داشتیم که این فقط با وجود انجام کارهای فرهنگی در این بقاع متبرکه است که انشالله بتوانیم با انجام این کار بتوانیم جوانان و نوجوانان خود را سربازانی مومن و متعهد برای آقا امام زمان(ع) مهیا کنیم.

وی همچنین در پایان با اشاره به اینکه کلیه نذورات مردم متدین به امامزادگان در جهت اجرای فعالیت‌های عمرانی، قرآنی، فرهنگی و… هزینه می‌شود، افزود: این جزو وظیفه شرعی و قانونی ماست که از کلیه این نذورات در راه شرعی خود حفاظت کنیم و ما هرگز اجازه نخواهیم داد کسی به این نذورات دست درازی کند و بطور جد با خرافه پرستی مبارزه خواهیم کرد.

در پایان این همایش از هیئت امناء نمونه و نفرات بر‌تر بقاع متبرکه استان گیلان تجلیل و قدردانی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز