خبرگزاری کار ایران

روزهای سخت مردم گیلان؛

افزایش دمای هوای گیلان و هشدار آتش نشانی

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۹۵۰

با توجه به پیش بینی اداره هواشناسی در خصوص افزایش دما، خطر آتش ‌سوزی در جنگل‌ ها افزایش می‌یابد. از این رو آتش ‌نشانان در آمادگی کامل هستند.

بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر تقویت توده های هوای گرم در سطح زمین و سطوح فوقانی جو، طی روزهای دوشنبه و سه شنبه است، بر این اساس شرایط برای افزایش دما(۲ تا ۴ درجه سلسیوس) مهیا بوده و بیشینه دما بین ۳۳ تا ۳۷ درجه سلسیوس پیش بینی می شود، از این رو ضروری است اقدامات پیشگیرانه در مورد پیامدهای این وضعیت و جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

به گزارش ایلنا از رشت، مقصودی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، گفت: با توجه به پیش بینی اداره هواشناسی در خصوص افزایش دما، خطر آتش ‌سوزی در جنگل‌ ها افزایش می یابد از این رو آتش ‌نشانان در آمادگی کامل هستند.

وی با بیان اینکه حضور مسافران در جنگل ‌ها و مراتع نیز ممکن است احتمال بروز آتش ‌سوزی را افزایش دهد، گفت: از این رو از تمامی افرادی که به جنگل می‌ روند، خواسته می ‌شود از روشن کردن آتش در این قسمت ‌ها جدا خودداری کنند چرا که ممکن است چند دقیقه روشن کردن آتش از سوی آنان منجر به حریقی چند ساعته در جنگل و از بین رفتن چندین هکتار از مراتع و جنگل‌ها شود.

مقصودی اضافه کرد: همچنین از شهروندان می ‌خواهم که حتی ته سیگار خود را نیز در جنگل ‌ها و مراتع رها نکنند چرا که ممکن است این موارد نیز منجر به بروز حریق شود همانطور که در روزها و ماه‌ های اخیر چندین مورد از حریق‌ ها تنها به همین دلیل رخ داده است.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز