خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان:

گیلان جزو پیشتازان مباحثعلمی و فرهنگی در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۲۱۵

گیلان به لحاظ موقعیت جغرافیایی، اجتماعی و… جزو پیشتازان کشور است و نباید در جایگاه پایین‌تری‌ نسبت به دیگر استان‌های کشور قرار گیرد.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان گفت: گیلان به لحاظ موقعیت جغرافیایی، اجتماعی، وجود زیرساخت‌های اساسی و… جزو پیشتازان کشور است و نباید در جایگاه پایین‌تری‌ نسبت به دیگر استان‌های کشور قرار گیرد.

حسین داداشی امروز، ۲۳ مرداد، در همایش تقدیر از اصحاب رسانه گیلان اظهار کرد: در رویداد خونین ۱۷ مرداد سال ۷۷ فرزند شجاع میهن رودرروی جریان افراط و تفریط قرار گرفت و به خون خود غلطید، اما این خون باعثشد تا خبرنگار ایرانی جاودانه شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و شهیدان عرصه رسانه گیلان از جمله شهید اخوان، شهید ثابت‌قدم و شهید اسحاقی افزود: درود بر همه آنهایی که هستی خود را فدای حق و عدالت و دفاع از انسانیت و خون خود را برای زنده ماندن درخت تناور اطلاع‌رسانی نثار کردند.

این مسئول با بیان اینکه تلخی‌ها و تندی‌های روایت خبرنگاران به مراتب کمتر از روایت خود واقعیت است، تصریح کرد: رسانه‌ها فقط کسر ناچیزی از واقعیت‌های تلخ را روایت می‌کنند و افسوس که همین روایت برای برخی ناگوار است؛ چه بسا خبرنگار برای کسب همین روایت اندک از واقعیت تلخ مرارت‌های بسیاری را تحمل می‌کند؛ در واقع کشف واقعیت مجانی نیست و هزینه هنگفت دارد. جالب آنکه خبرنگار هم برای کشف واقعیت هزینه می‌پردازد و هم برای روایت آن و این اگرچه دل‌آزار است، اما اهل خبر با آن کنار آمده‌اند.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان خبرنگاری را خطرنگاری دانست و ادامه داد: روزنامه‌نگاری جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود اما با گذشت ۱۸۲ سال از سابقه روزنامه‌نگاری در کشور هنوز در وزارت کار شغلی به نام روزنامه‌نگاری تعریف نشده و بیمه خبرنگاران نیز با صندوق هنرمندان است.

داداشی ادامه داد: امروز خبرنگاران همه جا هستند و از همه چیز می‌نویسند، اما کمتر دیده می‌شوند، گویا خبرنگاری شغلی برای دیده نشدن و در عوض نشان دادن دیگران است.

وی با اشاره به پیشینه مطبوعات در گیلان، خاطرنشان کرد: ۱۰۷ سال از انتشار «خیرالکلام» در گیلان می‌گذرد و امروز با ۹ روزنامه، ۴۴ هفته‌‌نامه و ۱۰۸ دوهفته‌نامه، ماهنامه، دوماهنامه، فصل‌نامه و دوفصل‌نامه جایگاه رفیعی در مطبوعات کشور داشته و داریم.

این مسئول نشریات محلی را یکی از زیرساخت‌های اساسی اطلاع‌رسانی در جامعه خواند که نقش مهمی در افزایش آگاهی و توسعه فرهنگ عمومی و نیز بازتاب مشکلات و مرتفع شدن آنان دارند و گفت: گیلان از نظر استعداد انسانی، موقعیت جغرافیایی، ویژگی‌های فرهنگی و ظرفیت‌های طبیعی و داشتن زیرساخت‌های مناسب توسعه نسبت به سایر استان‌ها برتری کامل دارد؛ لذا با داشتن این همه پیشتازان علم و سیاست و فرهنگ و تجارت و اقتصاد و مدیریت در سطح کشور نباید در سطح پایین‌تری نسبت به سایرین قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز