خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان خبر داد؛

راه‌اندازی بازار روستایی در بندر انزلی

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۷۸۱

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از راه‌اندازی بازار روستایی به صورت پایلوت در بندر انزلی خبر داد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از راه‌اندازی بازار روستایی به صورت پایلوت در بندر انزلی خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، ساحره میرسیدی در نشست کارگروه بانوان و خانواده گیلان با اشاره به ارائه ۱۴ طرح اشتغالزایی خرد توسط دستگاه‌های مختلف اظهار کرد: طرح‌های مذکور با اختصاص ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات اجرایی می‌شود.

وی به معرفی ۲۰۰ نفر از طرف فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب اشتغال خرد اشاره کرد و افزود: اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تعداد ۲۰۰ نفر را برای دریافت تسهیلات در قالب اشتغال خانگی معرفی کرده است.

این مسئول سود ۲۲ درصدی تسهیلات پرداختی را از مشکلات موجود خواند و بیان کرد: وام سه تا پنج میلیون تومانی به بانوان با مصوبه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده گیلان پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از راه‌اندازی بازار روستایی به صورت پایلوت در بندر انزلی خبر داد و تصریح کرد: بازار مذکور با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد در رشت راه‌اندازی می‌شود.

میرسیدی بر توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر طبق مصوبه هیئت دولت در اسفند ماه سال گذشته تاکید کرد و گفت: باشگاه‌های ورزشی و سرای محله باید در مناطق مختلف شهری راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه نقاط آسیب‌پذیر در شهرهای لنگرود و رشت شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: تامین زمین و احداثساختمان از مشکلات اجرای طرح مذکور است.

این مسئول از راه‌اندازی دو «خانه محله» در منطقه عینک و حمیدیان رشت تا ۱۰ روز آینده خبر داد و یادآور شد: خانه‌های مذکور به منظور ارائه مشاوره خانواده، مهارت‌های زندگی، پیشگیری از بیماری، موضوع‌های فرهنگی و مشاغل خانگی برای بانوان راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان راه‌اندازی خانه‌های محله را توسط شهرداری رشت عنوان کرد و افزود: بهزیستی و فنی و حرفه‌ای در راه‌اندازی خانه‌های محله با شهرداری رشت همکاری می‌کنند.

می‌رسیدی با اشاره به مشخص شدن جامعه هدف در آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: پارک‌ها بستر مناسبی برای اجرای برنامه‌های برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

وی اجرای برنامه‌ها در پارک‌ها را با محوریت مشاوره و آموزش سبک زندگی خواند و بیان کرد: طرح ارائه مشاوره در پارک بانوان شهر رشت در حال انجام است.

این مسئول از برگزاری جشنواره بین‌المللی میراثفرهنگی معنوی به میزبانی اصفهان از ۱۶ تا ۲۰ مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: جشنواره مذکور با همکاری یونسکو برگزار می‌شود.

می‌رسیدی با بیان اینکه احیا، حفظ و ترویج میراثفرهنگی از اهداف برنامه‌های جشنواره بین‌المللی میراثفرهنگی معنوی است، تصریح کرد: سنت‌ها، باور‌ها، آیین‌ها و صنایع دستی در ترویج میراثفرهنگی حائز اهمیت است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان به جایگاه ویژه زنان استان در بحثفرهنگی و اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد: حضور زنان گیلانی در جشنواره مذکور ضرورت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز