خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد؛

رتبه نخست گیلان در بهبود فضای کسب و کار

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۵۶۶

بر اساس آخرین پایش صورت گرفته توسط مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در ۲۱ شاخص فضای کسب و کار، گیلان موفق به کسب رتبه نخست در بهبود محیط کسب و کار گردید.

پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گیلان به ریاست استاندار گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد علی نجفی در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات شورای گفتگو در بهبود فضای کسب و کار تصریح کرد: تبادل نظر دولت و بخش خصوصی به منظور تسهیل فعالیتهای اقتصادی و بررسی و رفع موانع کسب و کار و اتخاذ تصمیمات لازم در چهار چوب قوانین ومقررات از جمله اهداف تشکیل این شورا به شمار می رود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به مزایای تشکیل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود: با تشکیل این شوراشرایط مناسبی برای گفتگوی مستمر دولت و بخش خصوصی فراهم گردید و دولت، بخش خصوصی و تعاونی ها می توانند مباحثو موارد خود را در غالب بهبود مستمر محیط کسب و کار مطرح نمایند و تصمیم گیری های لازم در بخش های مختلف صورت پذیرد.

نجفی با بیان اینکه استان گیلان در بخش فضای کسب و کار موفق به کسب رتبه نخست کشوری گردیده است افزود: بر اساس آخرین پایش صورت گرفته توسط مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در ۲۱ شاخص فضای کسب و کار، گیلان موفق به کسب رتبه نخست در بهبود محیط کسب و کار گردید.
استاندار گیلان به نقش صنعت پرورش گل و گیاه در بهبود فضای کسب و کار اشاره و اعلام کرد: گیلان و مازندران می‌توانند حتی از کشورهای اروپایی نیز در حوزه گل و گیاه موفق تر عمل کنند.
وی مشکلات ساختاری، اشکالاتی در صادرات گل و صنعت هواپیمایی را از مشکلات حوزه گل وگیاه در کشور برشمرد، گفت: حل این مشکلات در گرو همکاری مشترک دولت و بخش خصوصی است.
نجفی با بیان اینکه گیلان با محدودیت‌های زمین، منابع و آب مواجه است، افزود: باید به دنبال محصولاتی باشیم که با صرف کمترین آب و خاک بیشترین بازدهی را داشته باشد.
نماینده مردم شهرستان های شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: با تقویت بخش کشاورزی در کنار صنایع خواهیم توانست بخش عظیمی از مشکل اشتغال استان را برطرف کنیم.
ناصر عاشوری بر اهمیت بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود: فرهنگ سازی در خصوص بیمه کردن محصولات کشاورزی از جمله نکات مهمی به شمار می رود که مسئولین امر باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز