خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر رشت؛

ناوگان اتوبوسرانی رشت جزء فقیرترین شهرهای کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۳۰۷

۱۲۳ اتوبوس در ناوگان حمل و نقل شهری داریم که سه عدد از آن‌ها غیر قابل تعمیر است و ۷۵ اتوبوس فعال و ۲۵ اتوبوس نیازمند تعمیر هستند و به جرات می‌توان گفت که شهر رشت در زمینه تعداد اتوبوس‌ها به جمعیت با توجه به میزان ۶۹۰ هزار نفری جمعیت ثابت و یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری جمعیت شناور از نظر ناوگان اتوبوسرانی همپای شهر یاسوج با یکصد و ده هزار نفر جمعیت است و جزء فقیر‌ترین شهرهای کشور محسوب می‌شود.

رضا رسولی سومین ناطق جلسه در صحن علنی شورا با بیان اقدامات انجام شده در خصوص معضلات ترافیکی شهر رشت گفت: دغدغه‌های زیادی در مردم و رسانه‌ها در راستای سیاست گذاری‌های ترافیکی شهر رشت از زمان به روی کار آمده شورای چهارم مطرح است و با توجه به این دغدغه‌های اعضای کمیسیون ترافیک شورای اسلامی شهر رشت تصمیماتی در جهت بهبود این شرایط اتخاذ کرده‌اند.
به گزارش ایلنا از رشت، وی افزود: بزرگ‌ترین مشکلی که طبق ارزیابی‌ها کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مورد توجه قرار گرفت ساختار جوان بخش ترافیک شهرداری رشت است که نتوانسته است به موقع مسایل ترافیکی شهر رشت را پیش بینی کند و راههای برون رفت از آن را بیابد.
رسولی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های بلندمدت ترافیکی شهر رشت، طرح مطالعات جامع ترافیک است تاکید کرد: مذاکراتی در زمینه تصویب طرح جامع ترافیک با دبیر عالی شورای ترافیک انجام شد و نتایج خوبی حاصل شد، و از سوی دیگر برای حل بحران ترافیکی شهر در کوتاه مدت نیز راه حل‌هایی عنوان شد که عمده‌ترین آن بحثارتقاء ناوگان حمل و نقل عمومی و علی الخصوص اتوبوسرانی است.
وی خاطر نشان کرد: ۱۲۳ اتوبوس در ناوگان حمل و نقل شهری داریم که سه عدد از آن‌ها غیر قابل تعمیر است و ۷۵ اتوبوس فعال و ۲۵ اتوبوس نیازمند تعمیر هستند و به جرات می‌توان گفت که شهر رشت در زمینه تعداد اتوبوس‌ها به جمعیت با توجه به میزان ۶۹۰ هزار نفری جمعیت ثابت و یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری جمعیت شناور از نظر ناوگان اتوبوسرانی همپای شهر یاسوج با یکصد و ده هزار نفر جمعیت است و جزء فقیر‌ترین شهرهای کشور محسوب می‌شود.
رسولی فعالیت‌های انجام شده در زمینه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را برشمرد و اظهار داشت: پیگیری اشتغال رانندگان، تکمیل بودجه برای خرید و تعمیر به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال، نظارت و مطالعات اجرای خط ویژه اتوبوسرانی و بکارگیری ساختار مدرن از جمله فعالیت‌های انجام شده در جهت توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهر رشت است.

وی تصریح کرد: همچنین ایجاد رینگ هسته مرکزی شهر رشت، توسعه سیستم‌های هوشمند، اجرای طرح پارکوم‌تر در حاشیه خیابان‌ها، کارت هوشمند شهروندی، تصویب و اجرای پل عابر پیاده و بهسازی ناوگان مینی بوس و تاکسی از دیگر اقداماتی است که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز