خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

بخشنامه معاونت رییس جمهور، موجب شتاب در برخورد با پدیده زمین خواری است

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۸۵۶

در نامه به فرمانداران و شهرداران، تاکید کردم صدور هرگونه مجوز یا پروانه ساخت و تأمین و واگذاری خدمات و تأسیسات زیربنایی مانند آب و برق و گاز و تلفن از سوی دستگاه های ذیربط در اراضی زراعی و باغ ها که به صورت غیرمجاز تغییر کاربری داده شده اند، ممنوع است.

استاندار گیلان با اشاره به دستور العمل ابلاغ شده از سوی معاون اول رییس جمهوری به وزرای جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت برای مقابله با پدیده زمین خواری، این مهم را موجب شتاب در برخورد با تغییر کاربری زمین های کشاورزی و پدیده شوم زمین خواری دانست.


به گزارش ایلنا ازرشت، محمدعلی نجفی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این آیین نامه، باعثخرسندی بسیاری است تا بتوانیم با جدیت بیشتر به مقابله با پدیده زمین خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی بپردازیم.


وی با یادآوری نامه خود به فرمانداران و شهرداران استان گیلان در اردیبهشت ماه گذشته مبنی بر جلوگیری از تغییر کاربری زمین های کشاورزی و برخورد با متخلفان برابر قانون افزود: این ابلاغ نیز در راستای آیین نامه معاون اول رییس جمهوری است تا نظارت دقیق تری بر تغییر کاربری ها و سودجویی افراد متخلف در خرید اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز داشته باشیم.


استاندار گیلان ادامه داد: در نامه به فرمانداران و شهرداران، تاکید کردم صدور هرگونه مجوز یا پروانه ساخت و تأمین و واگذاری خدمات و تأسیسات زیربنایی مانند آب و برق و گاز و تلفن از سوی دستگاه های ذیربط در اراضی زراعی و باغ ها که به صورت غیرمجاز تغییر کاربری داده شده اند، ممنوع است.


وی تصریح کرد: پیرو ابلاغ آیین نامه از سوی معاون اول رییس جمهوری نیز، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان مامور شده که با دستگاه های ذیربط، جلساتی را برگزار و با جدیت موضوع مقابله با پدیده زمین خواری را پیگیری کنند.


نجفی گیلان را پایگاه تولید مرغوب ترین محصولات کشور عنوان و اضافه کرد: تمامی مسوولان بویژه فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران باید به پدیده زمین خواری حساس باشند تا زمین های باارزش کشاورزی برای ساخت و سازهای بی مورد، مورد دخل و تصرف ویلاسازان قرار نگیرد.


وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای تدوین ساز و کار حمایت از سرمایه گذاران در گیلان گفت: در کمیته های مربوطه و هیات های واگذاری زمین، اهتمام ما بر جلوگیری از نابودی زمین های کشاورزی است.


استاندار گیلان ادامه داد: چنانچه زمین هایی برای توسعه بخش های صنعتی، گردشگری و خدماتی - تجاری واگذار شود؛ پیگیر این موضوع هستیم که مغایرتی با مولفه های زیست محیطی نداشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: با حفظ منابع طبیعی و خدادادی گیلان می توانیم زمینه های اشتغال و سرمایه گذاری را در این استان فراهم آورده و به اهداف روشن دولت تدبیر و امید جامه عمل بپوشانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز