خبرگزاری کار ایران

معاون بازاریابی سازمان توسعه تجارت؛

اقدامات اخیر منطقه آزاد انزلی موجب توسعه ترانزیت بین المللی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۲۱۱

دیدار با مسئولین ارشد کشور، مذاکره با مسئولین کشورهای حاشیه دریای خزر و برگزاری نشست مشترک با انجمن صادرکنندگان کشور از مهمترین اقدامات این سازمان در ۶ ماه گذشته به منظور فعال سازی کریدورها و گسترش تعاملات بین المللی بوده است.

رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان در دیدار با معاون بازاریابی سازمان توسعه تجارت پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک به منظور توسعه مبادلات با کشورهای حاشیه دریای خزر را مطرح کرد و اظهار داشت: گسترش همکاریهای بین المللی، توسعه مراودات تجاری و فعال سازی مسیرهای تجاری بین المللی نیازمند تأسیس کارگروهی متشکل از سازمان منطقه آزاد انزلی و سازمان توسعه تجارت برای هم افزایی ظرفیتهای دو طرف در راستای گسترش ترانزیت کالا و افزایش درآمدهای ارزی کشور است.
به گزارش ایلنا از رشت؛ مسرور در این دیدار کریدور شمال –جنوب و کریدور جدید پیشنهادی از سوی خود را که براساس آن مسیر تجاری ایران و چین از طریق راه آهن چین به بندر اکتائو و قزاقستان و سپس به بندرانزلی منتهی می شود را تشریح کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از پیگیریهای سازمان متبوع خود را برای فعال سازی کریدورهای بین المللی که از مسیر این منطقه عبور می کنند خبر داد و افزود: دیدار با مسئولین ارشد کشور، مذاکره با مسئولین کشورهای حاشیه دریای خزر و برگزاری نشست مشترک با انجمن صادرکنندگان کشور از مهمترین اقدامات این سازمان در ۶ ماه گذشته به منظور فعال سازی کریدورها و گسترش تعاملات بین المللی بوده است.
مسرور خواستار بهره گیری از توانمندیهای سازمان توسعه تجارت برای معرفی مزایای قانونی، فرصتهای سرمایه گذاری و محصولات تولیدی در این منطقه، در سطح کشورهای حاشیه دریای خزر با همکاری رایزنان بازرگانی کشور شد.
میر ابوطالب بدری معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت، منطقه آزاد انزلی را مکانی بسیار مناسب برای حضور سرمایه گذاران خارجی اعلام کرد و افزود: اقدامات صورت گرفته از سوی این منطقه طی ماههای اخیر قابل تقدیر است و به توسعه ظرفیتهای ترانزیت بین المللی کشور کمک می کند.
وی با بیان اینکه رایزنان اقتصادی سفارتخانه های ایران در کشورهای دیگر می توانند نقش بسزایی در توسعه مراودات تجاری کشور ایفا نمایند، گفت: با اتصال بندرانزلی به شبکه راه آهن کشور و با عنایت به مزایای قانونی منطقه آزاد انزلی و موقعیت استراتژیک آن، تحول بزرگی در ترانزیت تجاری خارجی کشور روی می دهد.
معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت وجود عزم ملی برای فعال سازی کریدورهای بین المللی را حائز اهمیت ارزیابی و اضافه نمود: برای عملیاتی نمودن کریدور جدید ایران و چین که از مسیر بندرانزلی خواهد گذشت، باید مزیتهای جدید علاوه بر مزایای ایجاد شده خلق نمود.
در این نشست، منتظری رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان، هادی تیزهوش رئیس اتاق بازرگانی گیلان، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی بهمراه معاونین و مدیران سازمان توسعه تجارت و اتاق بازرگانی استان حضور داشتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز