خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان؛

احداثطرح های ساحلی با الگوی جدید در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۴۰۱

در یک سال گذشته ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار ناجیان غریق برای گیلان اختصاص یافته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان با اشاره به اینکه سالانه ۶.۵ میلیون گردشگر وارد سواحل گیلان می‌شوند، گفت: ۵ میلیون نفر از این گردشگران از سایر استان‌ها وارد گیلان می‌شوند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد احمدی‌پور در نشست ساماندهی سواحل گیلان با حضور قائم مقام وزیر کشور افزود: از ۱۶ شهرستان گیلان، ۹ شهرستان این استان ساحلی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان، با اشاره به فعالیت ۱۸ طرح ساحلی سالم‌سازی دریا در گیلان، افزود: امکان افزایش ۲۵ طرح سالم سازی جدید وجود دارد.

وی با بیان اینکه گیلان ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد، افزود: در حدود ۵۰ کیلومتر طرح سالم‌سازی دریا داریم و ۱۵۸ کیلومتر از سواحل گیلان در نقاط خطر آفرین قرار دارند.

احمدی‌پور گفت: ۹۰ کیلومتر از سواحل گیلان نیز در طول ایام سال مسدود می‌شود تا از غرق شدن مسافران و گردشگران در این نقاط جلوگیری شود.

وی استفاده از طرح‌ها با حداقل امکانات را خواستار شد وتصریح کرد: دریا مکانی برای اشتغال است.

احمدی پوربا بیان اینکه سالانه ۶.۵ میلیون گردشگر وارد سواحل گیلان می‌شوند، گفت: ۵ میلیون نفر از این گردشگران از سایر استان‌ها وارد گیلان می‌شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان، افزود: ساماندهی و بهبود طرح‌های موجود، افزایش تعداد طرح‌ها و احداثمجموعه طرح‌های با الگوی جدید، راهبرد گیلان در طرح سالم‌سازی دریا است.

وی خواستار توزیع عادلانه اعتبار استان‌ها در حوزه طرح‌های سالم‌سازی دریا شد و بیان داشت: در یک سال گذشته ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار ناجیان غریق برای گیلان اختصاص یافته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان افزود: باید تلاش شود تا با توجه به بالا بودن آمار گردشگران استان علاوه بر اقتصادی بودن طرح‌ها، فضایی امن برای گردشگران فراهم شود.

احمدی‌پور با بیان اینکه بخش از مشکلاتی که در فصل تابستان و بهره‎برداری از سواحل ایجاد می‌شود مربوط به سواحلی است که طرح سالم‌سازی در آن‌ها وجود ندارد، بیان داشت: بیشترین آمار غرق‌شدگان سواحل استان در خارج از طرح‌های سالم‌سازی اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه امسال اعتبارات استانی طرح‌های سالم‌سازی افزایش می‌یابد، گفت: ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل استانی در سال گذشته به طرح‌های سالم‌سازی اختصاص یافته بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز