خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان:

آشنایی مردم با حقوق شهروندی زمینه ساز زندگی مطلوب‌تر

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۳۰۷

آموزش، اطلاع رسانی و ارتقای سطح دانش و آگاهی شهروندان به حقوق شهروندی، افرد را نسبت به عملکرد و جامعه شان مسوولیت پذیرتر می کند.

سرپرست اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: آشناسازی مردم با اصول حقوق شهروندی، زمینه ساز نیل به زندگی مطلوب‌تر در نظام اسلامی است.
به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش در جلسه کارگروه حقوق شهروندی استان گیلان اظهار کرد: نهادهای حکومتی و دستگاه‌های اجرایی باید شهروندان را با حقوق شهروندی آشنا کنند تا با فرهنگ سازی و شناخت این حقوق، مردم در زیر چ‌تر نظام اسلامی ایران، به زندگی ایده آل و مطلوب برسند.
سرپرست اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان ارتقای آگاهی عمومی شهروندان از حقوق شهروندی را در جلوگیری از انجام رفتارهای نادرست، پیشگیرانه دانست و گفت: شهروندی که به حقوق خود و دیگر شهروندان آگاهی داشته باشد، به حقوق دیگران بیشتر احترام می‌گذارد و در عین حال خود را ملزم به رعایت حقوق و جلوگیری از تضییع حق افراد می‌کند.
وی تصریح کرد: هرچه مردم با مجموعه قوانین و نوع تعامل با یکدیگر و دستگاه‌های اجرایی آشنایی بیشتری داشته باشند، به‌‌ همان اندازه مسوولیت پذیر‌تر هستند.

وی ادامه داد: آموزش، اطلاع رسانی و ارتقای سطح دانش و آگاهی شهروندان به حقوق شهروندی، افرد را نسبت به عملکرد و جامعه‌شان مسوولیت پذیر‌تر می‌کند.
رنجکش تصریح کرد: وقتی دین مبین اسلام، حقوق شهروندان را بدون توجه به رنگ، دین و طبقات اجتماعی یکسان می‌بیند و بر حفظ کرامت و ارزش انسان‌ها تاکید می‌کند؛ پس برای حقوق شهروندی و انسان‌ها توجه ویژه‌ای قائل است.
وی اظهار کرد: شاید دیر زمانی نیست که مقوله حقوق شهروندی این پدیده نوظهور در جهان، وارد ادبیات مدرن شده اما حقوق شهروندی و تاکید بر کرامت و ارزش انسان‌ها، از دیرباز در ادبیات دینی ما وجود داشته است.
طبق اعلام معاونت حقوقی ریاست جمهوری و بر اساس وعده دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به مردم، ویرایش نخست منشور حقوق شهروندی که با همکاری دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه، اندیشمندان و نخبگان جامعه تهیه شده؛ همزمان با گزارش ۱۰۰ روزه رییس دولت تدبیر و امید از سوی این معاونت منتشر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز