خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان:

آموزش بهترین راه برای کاهش ناهنجاری های اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۶۷۷

بیش از ۱۵۰ رسانه مکتوب به همراه صدا و سیماو فضاهای رسانه ای مجازی بسیاری در گیلان وجود دارد که اگر در یک استراتژی هدفمند به سمت آگاهی بخشی نسبت به سوء مصرف این مواداطلاع رسانی کنیم، قطعاً گام بزرگی در این زمینه برداشته ایم.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: برای کاهش ناهنجاری های جامعه به خصوص در حوزه جوانان باید آموزش و آگاهی رسانی در این مسیر را افزایش داد.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش در اولین نشست کمیته مبارزه با مشروبات الکلی در سال جدید در سالن اجتماعات استانداری گیلان اظهار داشت: متأسفانه یکی از معضلات اجتماعی سوء مصرف موادی چون مشروبات الکلی در جامعه عدم آگاهی از اثرات منفی آنها است که صدمات جدی و فراوانی به نسل جوان وارد می کنند.

وی افزود: به رغم تلاش های نظارتی نیروی نظامی و انتظامی در بستن ورودی هاو برخورد با متخلفین عرضه این نوع کالاها، متأسفانه سوداگران، شیوه های جدیدی به کار می گیرند و شاهد ورود انواع مختلف این کالا و عرضه آن در کشور هستیم و این مهم موجب شده استتا جامعه ما مصون نماند و تحت تهدید باشد.

رنجکش ادامه داد: هر چند که به دلایل مشکلات اقتصادی و مقرون به صرفه نبودنواردات در شرایط فعلیوتلاش مرزبانان از حجم ورودی های این کالای غیرمجاز تا حدودی براساس آمار ها کاسته شده است ولی برای جبرانآن سوداگران انحراف جامعه به سمت تولیدات داخلی به شیوه های مختلف روی می آوردند که به دلیل استاندارد نبودن کالای تولیدیشاهد بروز اتفاقاتیپس از مصرف آنها می باشیم که آسیب های فروانی را به جسم و روح مصرف کنندگانوارد می کنند.

وی برای جلوگیری از آسیبهای سوء مصرف این مواد بر پیکره اجتماع، بر اجرای برنامه های آموزشی تاکید کرد و گفت: آموزش بهترین راه برای کاهش مصرف این نوع مواد است و باید جدی گرفته شود.

سرپرست اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی تصریح کرد چالشهای مصرف این نوع کالا را نباید در یک پروسه کوتاه مدت دید بلکه باید برای پیشگیریبرنامه های بلند مدت برای آن داشت.

وی گفت: در بحثبرنامه های نظارتی نیروهای نظامی وانتظامیبواسطهوظیفه ذاتی خود برنامه هایی برای برخورد با این پدیده ناهنجار دارند، اما در حوزه نرم افزاری و بخصوص در بحثآموزش دستگاههای اجرایی متولی نتوانستهاند به خوبی عمل کنند و این نیاز به بازنگری در روشهای برنامه ریزی و آموزشی دارد.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: امر آموزش از هرشیوه ای امکان پذیر است و چندان نیاز به هزینه ندارد بلکه باید در مدیریت امکانات برنامه ریزی داشت و به عنوان مثال اکثر دستگاهها به سامانه پیامکی دسترسی دارند و بمناسبت های مختلف از آن استفاده می کنند. چرا در حوزهمعرفی مضرات مصرف این مواد تاکنون از آن ها استفاده نکرده و یا در بهره گیری از ظرفیت رسانه ها در این میان مغفول مانده اند.

به گفته وی، بیش از ۱۵۰ رسانه مکتوب به همراه صدا و سیماو فضاهای رسانه ای مجازی بسیاری در گیلان وجود دارد که اگر در یک استراتژی هدفمند به سمت آگاهی بخشی نسبت به سوء مصرف این مواداطلاع رسانی کنیم، قطعاً گام بزرگی در این زمینه برداشته ایم.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلانتاکید کرد: اگر آسیب های ناشی از مصرف مشروبات و مضرات آن را برای مخاطبینبزرگ نمایی کنیم قطعاً میزان مصرف آنها را کاهش خواهیم داد و در این راستا باید با برنامه ریزی های راهبردی زمینه های تقاضا را کم تا از عرضه آنهانیز در جامعه کاسته شود.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان، خواستار برگزاری نشست های مختلف تخصصی با حضور اساتید و صاحب نظران از سوی دستگاههای فرهنگی و آشنایی مردم با چالش های مصرف این نوع کالاها که موجب تهدید امنیت اجتماعی می شوند، شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز