خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد:

پارک حیات وحش آستارا منطقه ای منحصر بفرد برای گردشگری در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۹۵۳

این حیات وحش با وسعت یک‌هزار و ۷۴ هکتار در ۵ کلیومتری شهر آستارا قرار گرفته که گونه هایی مانند سمور آبی، ‌ گورکن، فک دریای خزر و شغال را می توان در آن مشاهده نمود. این پارک در ایام تعطیلات مورد بازدید و استقبال بی‌نظیر مسافران و گردشگران و نیز علاقه‌مندان به حیات وحش قرار می‌گیرد

ایلنا: این پارک در ایام تعطیلات مورد بازدید و استقبال بی‌نظیر مسافران و گردشگران و نیز علاقه‌مندان به حیات وحش قرار می‌گیرد

به «گزارش ایلنا» حیات وحش لوندویل در شهرستان آستارا با دارا بودن گونه های کم نظیری همچون سمور آبی، ‌ گورکن، فک دریای خزر و شغال، مورد استقبال چشمگیر گردشگران نوروزی داخلی و خارجی قرار گرفت.

این حیات وحش با وسعت یک‌هزار و ۷۴ هکتار در ۵ کلیومتری شهر آستارا قرار گرفته که گونه هایی مانند سمور آبی، ‌ گورکن، فک دریای خزر و شغال را می توان در آن مشاهده نمود.
همچنین قوی گنگ، ‌قوی فریادکش، ‌فیلوش، ‌اردک سیاه کاکل، ‌اردک چشم طلایی، باکلان کوچک و بزرگ، عقاب‌ها، کاکائی‌ها، ‌ پرستوهای دریایی، آبچلیک‌، حواصیل‌، ‌سهره‌ها، ‌چرخ ریسک‌ها، گیلان‌شاه خالدار، پری شاهرخ، ‌ درنا و قرقاول نیز از جمله ی شاخص ترین پرندگان حیات وحش لوندویل محسوب می‌شوند.
گفتنی است: پناهگاه حیات وحش لوندویل در سال ۵۲، به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شده است.
این منطقه حفاظت شده دارای اقلیمی مرطوب و معتدل بوده و می توان نمونه هایی منحصر به فرد از باقی‌مانده جنگل‌های جلگه‌ای هیرکانی را در آن مشاهده نمود.
گونه‌های مهم گیاهی این منطقه نیز مملو از نی، لویی، انار وحشی، توسکای قشلاقی، ازگیل لرگ، لیلکی و تمشک است.
این پناهگاه شامل زیستگاه‌های متنوع آبی و خشکی برای جانوران بوده و ۱۲۵ گونه جانوری نیز در منطقه شناسایی شده است که از مهم‌ترین آنها می توان به روباه معمولی، گراز، سمور آبی، سیاه کاکل، پری شاه‌رخ و درن فک، قوی فریادکش، انواع اردک، حواصیل، گیلان‌شاه خالدار و درنا اشاره کرد.
انارستان‌های منطقه از معدود جوامع باقی‌مانده در سواحل خزر است که در بخش‌های زیادی بر اثر تجاوزات و اثرات توسعه تخریب شده است.
طی سالهای گذشته، ۱۱رأس گوزن زرد ایرانی در پارک حیات وحش آستارا رها سازی شد که اکنون به عنوان یکی از انگیزه های اصلی سفرگردشگران اکوتوریسمی به گیلان به شمار می رود.
شایان ذکر است: پارک حیات‌وحش لوندویل با وسعت ۸۵ هکتاری، در ابتدای ورودی شهر آستارا قرار گرفته و دارای جنگل، نیزار، تالاب‌های دست ساز می باشد.



نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز