خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان:

آغاز ثبت نام الکترونیکی پایه اولی ها/ سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرط مهم ثبت نام

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۴۹۰

پس از پایان اردیبهشت پایگاه هایی برای سنجش جاماندگان به صورت پایلوت و محدود در برخی شهرستان ها و مناطق فعال خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رشت گفت: ثبت نام پایه اولی ها از 19 اردیبهشت به صورت الکترونیکی آغاز شده و سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان، شرط مهم ثبت نام این کودکان است. 

فاطمه میرزانژاد افزود: این فرایند توسط اولیاء از طریق سامانه my.medu انجام می پذیرد که در حال حاضر 85 درصد کودکان واجد شرایط سنی برای ورود به پایه اول ابتدایی سنجش شده اند و برای ادامه سنجش 15 درصد باقیمانده تا پایان اردیبهشت، مراکز سنجش فعال هستند. 

وی با درخواست از اولیاء که در اسرع وقت نسبت به سنجش کودکان خود اقدام نمایند افزود: پس از پایان اردیبهشت نیز پایگاه هایی برای سنجش جاماندگان به صورت پایلوت و محدود در برخی شهرستان ها و مناطق فعال خواهد شد تا چنانچه اولیایی به هر دلیل موفق به انجام این فرایند نشدند، جهت انجام کار به آن پایگاه ها مراجعه کنند.

میرزانژاد به یکی از مهمترین دغدغه های اولیا که مربوط به ثبت نام در محدوده جغرافیایی در شهرها است اشاره کرد و ضمن تقاضا از مدیران مدارس جهت همکاری با ارباب رجوعان، از والدین خواست بر اساس دستورالعمل های ابلاغی و برطبق آدرس محل سکونت خود اقدام به ثبت نام نموده و در صورت بروز هر نوع مشکل به ادارات نواحی، شهرستان ها و مناطق خود مراجعه کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: از دیگر چالش ها، ثبت نام در محدوده مرزی در شهرستان ها و مناطق است که می بایست با هماهنگی ستادهای ثبت نام دو منطقه یا شهرستان صورت پذیرد.

وی در ادامه گفت: با توجه به مشکلات دریافت کتب توسط اولیاء در سال های اخیر و جهت سهولت امر، در سال جاری ثبت نام کتاب به صورت تجمیعی و توسط مدیران مدارس انجام می شود.

میرزانژاد در پایان بر ثبت نام کودکان بازمانده از تحصیل مشمول طرح شهید محمودوند تاکید نمود و بیان کرد که ثبت نام این کودکان در هر زمان از سال تحصیلی بلامانع بوده و با هماهنگی ادارات شهرستان ها و مناطق بر اساس دستورالعمل ثبت نام سال جاری انجام می پذیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز