خبرگزاری کار ایران

همزمان با ولادت امام محمد باقر(ع)؛

کتابخانه عمومی مادر و کودک در املش گشایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۱۰۰

همزمان با ولادت امام محمد باقر(ع) کتابخانه عمومی مادر و کودک آیت الله میرزا حبیب الله املشی در شهرستان املش گشایش یافت.

به گزارش ایلنا از املش، آئین افتتاح و بازگشایی کتابخانه عمومی مادر و کودک آیت الله میرزا حبیب الله املشی شهرستان املش بعد از ظهر شنبه همزمان با ولادت امام محمد باقر (ع) و آغاز ماه رجب با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

«یاسر تقوی» مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در این آئین ضمن تبریک ولادت امام محمد باقر (ع) و آغاز ماه پر خیر و برکت رجب، افتتاح و بازگشایی کتابخانه عمومی مادر و کودک آیت الله میرزا حبیب الله املشی را به مردم فرهنگ دوست شهرستان املش و همه کتاب خوانان و کودکان عضو کتابخانه اظهار کرد: تحقق نظام ولایی، آرمان شهر جامعه اسلامی است.

تقوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که بصیرت و دانایی را نشأت گرفته از مطالعه می‌دانند، افزود: تحولات صورت گرفته در حوزه فرهنگ و مطالعه در شهرستان املش در راستای همراهی فرماندار فرهنگ دوست این شهرستان و مسؤولان شهرستانی انجام شده که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه تحقق نظام ولایی که آرمان شهر جامعه اسلامی است فقط با بصیرت اتفاق می‌افتد و بصیرت هم با مطالعه و خواندن به دست می‌آید، ادامه داد: تفاوت انسانی که می‌خواند و نمی‌خواند، تفاوت انسان عاقل و جاهل می‌باشد و مسؤولان نظام، محصول کتاب و دانایی هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، به بیشینه فرهنگی شهرستان املش در حوزه کتاب اشاره کرد و گفت: نامگذاری ۲ کتابخانه این شهرستان به نام این بزرگان این شهرستان، ناشی از همین موضوع است.

توجه به کتاب و کتاب خوانی سبب توسعه فرهنگی شهر می‌شود

«مختار رضایی کاشکی» فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان املش نیز در این مراسم ضمن تبریک ولادت امام محمد باقر (ع) و آغاز ماه رجب را که با افتتاح و بازگشایی کتابخانه عمومی آیت الله میرزا حبیب ا… املشی و با عنوان کتابخانه مادر و کودک گفت: توجه به کتاب و کتاب خوانی سبب توسعه فرهنگی شهر می‌شود.

رضایی کاشکی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع فرهیختگان و شعرا و تسلط معظم له به تمام مسائل، آن را ریشه در مطالعه زیاد دانست که می‌بایست سرلوحه همه مسئولین باشد.

وی با بیان اینکه مهمترین و بزرگترین کتاب ما مسلمانان، قرآن و نهج البلاغه می‌باشد، تصریح کرد: همه ما باید از این کتاب‌ها درس بگیریم و آن را الگوی راه خود قرار دهیم.

گفتنی است، کتابخانه عمومی مادر و کودک آیت الله میرزا حبیب الله املشی در مساحتی بالغ بر ۷۰ مترمربع با اعتباری در حدود ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جهت تأمین میز و صندلی مخصوص کودکان و نوجوانان، منابع ویژه این قشر، قفسه‌های کتاب و نشریات، لوازم سرمایش و گرمایش استاندارد افتتاح و بازگشایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز