خبرگزاری کار ایران

آغاز مجدد طرح تفکیک زباله از مبدا در شفت

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۸۱۵

فرماندار شفت از آغاز مجدد آموزش و فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا در روستاهای این شهرستان با همکاری بخشداران، دهیاران و مشارکت مردم خبر داد.

به گزارش ایلنا از شفت، مهدی نقدی در جلسه مدیریت پسماند شهرستان اظهار کرد: آموزش، نقش مهمی در مدیریت پسماند روستایی ایفا می‌کند بر همین اساس باید بتوانیم میزان زباله‌های روستایی را کاهش دهیم.

وی افزود: اساسی‌ترین راه کاهش معضلات محیط زیست، آموزش و فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا است.

فرماندار شفت با بیان اینکه باید تولید زباله در مبدا را به حداقل برسانیم، بیان کرد: این امر مهم با مشارکت و همکاری مردم محقق خواهد شد.

نقدی با بیان اینکه مشارکت‌های عمومی گامی اساسی در مدیریت پسماند است، ادامه داد: طرح تفکیک زباله از مبدا باید در روستاها اجرایی شود و بخشداران باید این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ نیازمند بسیج همگانی است و همه مردم باید در این طرح مشارکت کنند، تصریح کرد: تفکیک نکردن زباله‌های تر و خشک از مبدأ مشکلات زیادی را برای بازیافت و استفاده دوباره از این طلای کثیف به وجود می‌آورد و اگر فرهنگ جداسازی در خانواده‌ها نهادینه شود از صرف بسیاری از هزینه‌ها برای جداسازی پسماند در کارخانه جلوگیری می‌شود.

فرماندار شفت تفکیک زباله از مبدا و بازیافت را مؤلفه اصلی در مدیریت صحیح پسماند ارزیابی کرد و افزود: برای آنکه بتوان این تهدید بزرگ را به فرصت تبدیل کرد سه اصل مهمِ کاهش تولید زباله، استفاده مجدد و بازیافت را باید همواره در مدیریت پسماند در نظر گرفت و این مسائل باید به طور ویژه فرهنگ‌سازی شود و همه شهروندان خود را ملزم به رعایت آن بدانند.

فرماندار شفت از آغاز مجدد آموزش و فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا در روستاهای این شهرستان با همکاری دهیاران و بخشداران و با مشارکت مردم خبر داد و گفت: مشارکت مردمی در مدیریت پسماند نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

نقدی با اشاره به اینکه مدیریت پسماند از جمله مسائلی است که تأثیر مستقیم با محیط زیست دارد، گفت: اگر در زمینه پسماند، مدیریت صحیحی انجام نشود مخاطرات زیست‌محیطی زیادی برای مردم و شهر به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه روستای چناررودخان به عنوان روستای سبز در شهرستان معرفی شده است، افزود: باید تلاش کرد که تمامی روستاهای این شهرستان عاری از تولید زباله باشند و ساکنین روستاهای شهرستان نسبت به پاکسازی و تفکیک زباله از مبدا در منازل خود اهتمام وِیژه داشته باشند تا از بروز خطرات و معضلات زیست محیطی جلوگیری به عمل آید تا محیط زیست پاکی را داشته باشیم.

فرماندار شفت با اشاره به فرارسیدن تعطیلات تابستان و هجوم مسافران به مناطق گردشگری و ییلاقی بیان کرد: در راستای حفظ پاکیزگی و جمع آوری زباله در مناطق جنگلی و تفرجگاه‌ها بخشداران با هماهنگی دهیاران روستاها جلساتی را در خصوص اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا را در دستور کار قرار دهند.

فرماندار شفت ادامه داد: شنبه‌های محیط زیستی پاک در شهرستان شفت به صورت منظم هر هفته با حضور دستگاه‌های اجرایی و مردم انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز