خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

قرارگاه احیا و ارتقای کارخانه چوکا و صنایع مرتبط با تامین اجتماعی تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۹۸۰

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه نیاز است تا یک سازمان مشخصی متولی چوکا باشد، گفت: رفع مشکلات، احیا و ارتقای کارخانه چوکا و صنایع مرتبط با تامین اجتماعی کشور در گیلان نیازمند برنامه عملیاتی است.

به گزارش ایلنا از رشت، اسدالله عباسی ظهر امروز (پنجشنبه) در دیدار مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور افزود: مواردی که مربوط به اختیارات ما در استان است را حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر چوکا، احیاء مجموعه فرش گیلان نیز مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در یک دوره زمانی فرش گیلان، حرف اول را می زد اما به هر دلیلی از بین رفت در حالی که  این مجموعه دارای ظرفیت بزرگی است.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم در احیاء واحدهای راکد و تعطیل خاطر نشان کرد: احیاء واحدهای راکد از تاکیدات رئیس جمهوری بوده، موجب خوشحالی آیت الله رئیسی مبنی بر رضایت مردم می شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به موضوع مطرح شده در این جلسه مبنی بر تشکیل قرارگاه احیاء چوکا و صنایع مرتبط اضافه کرد: تشکیل قرارگاه‌های جهادی در موضوعات مختلف برای رفع مشکلات موثر است.

وی با اشاره به تعهد اشتغال ۳۳ هزار نفر در سال جاری در گیلان خاطر نشان کرد: سال گذشته در تعهد اشتغال موفق عمل کردیم  که امسال نیز با اقدامات موثر به این تعهد نیز عمل خواهیم کرد.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت توجه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی در استان خاطر نشان کرد: ارتقاء درمانگاه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی دارای قابلیت شبانه روزی توجه شود.

قرارگاه احیاء شرکت چوکا تشکیل می شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور نیز در این دیدار با تقدیر از اهتمام استاندار گیلان، با اشاره به در نظرگرفتن برنامه عملیاتی و زمانبندی شده برای شرکت صنایع کاغذ و چوب ایران "چوکا" گفت: قرارگاه احیاء شرکت چوکا و صنایع مرتبط نیز تا ۱۵ روز آینده تشکیل خو اهد شد.

میرهاشم موسوی اظهار کرد: با تشکیل قرارگاه احیاء شرکت چوکا، افرادی را معرفی خواهم کرد و همه اختیارات  به یک فرد واگذار خواهد شد.

وی اضافه کرد: مرتفع نشدن مشکلات کارخانه چوکا  به ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته برمی گردد و احیاء شرکت چوکا ضمن سادگی به یقین سختی هایی خواهد داشت و مشکل فقط مساله پول نیست.

وی درباره پیچیدگی‌های احیاء شرکت چوکا اظهار کرد: سختی و پیچیدگی احیاء  شرکت چوکا به این معنی است که باید اراده‌ای برای این کار وجود داشته  باشد و به طور طبیعی  باید با اراده قوی و توانایی برای این مهم تلاش کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور اضافه کرد: تعهد می‌کنم با تعریف مدلی برای احیاء کارخانه چوکا، گام به گام در این ارتباط تلاش شود که نه تنها برای توریست و گردشگری منطقه گیلان  بلکه برای کل کشور اهمیت دارد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای احیای  شرکت هپکو که مورد توجه رئیس جمهور بود، خاطر نشان کرد:  18 ماه تمام  برای این مهم تلاش کردیم و یک هزار و ۲۰۰ میلیارد بودجه برای این شرکت اختصاص  یافت.

وی با بیان ضرورت عزم برای رفع مشکلات و اینکه اراده ای  برای اوج‌گیری هپکو ایجاد شد، اضافه کرد: شرکت هپکو اوایل امسال  روی  ریل صعود قرار گرفته  و خبرهای خوبی برای صنایع سنگین، کشور و سهام‌دار  در پیش خواهد بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز