خبرگزاری کار ایران

سرقت 80 تن کابل برق طی سال گذشته در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۹۴۰

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان از سرقت 80 تن کابل برق از شبکه توزیع استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: اصلاح و بهینه‌سازی یک هزار کیلومتر شبکه ضعیف سیمی به کابل خود نگه‌دار باهدف افزایش قابلیت اطمینان کاهش خطرات برق‌گرفتگی و سرقت در دستور کار قرار دارد.

محمدتقی مهدی‌زاده مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در رشت با بیان اینکه  بیشینه نیاز مصرف استان  تا نیمه خرداد ۱۴۰۲ در روز ۹ خرداد محقق شده و مقدار آن 1440.1  مگاوات بوده است اظهار داشت:  نیاز مصرف در همین تاریخ نسبت به سال گذشته که ۱۱۰۷ مگاوات بوده، افزایش 30 درصدی را نشان می دهد.

مهدی‌زاده در پاسخ به سئوالی در خصوص میزان سرقت کابل‌های برق در استان با بیان اینکه میزان سرقت از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۸۰ تن بوده است، گفت: برای حل این معضل، تبدیل شبکة سیمی به کابل خود نگه‌دار، استفاده از دوربین‌های مداربسته در ساختمان‌های  تأسیسات برقی، استفاده از قفل‌های ضدسرقت در پست‌های برق  و... در دستور کار قرار گرفته است.

تلفات 10 درصدی در شبکه توزیع برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در تشریح میزان انرژی توزیع نشده و اتلاف شبکه گفت: تلفات سال ۱۴۰۱ از خرید انرژی 6976.72 میلیون کیلووات‌ساعت و فروش انرژی 6217.85 میلیون کیلووات‌ساعت بوده که با مقایسه این ارقام 10.88 درصد تلفات داشته‌ایم.

احداث 148 کیلومتر شبکه فشارمتوسط در گیلان

مهدی‌زاده همچنین احداث 148 کیلومتر شبکه فشار متوسط در راستای افزایش ظرفیت شبکه برق‌رسانی و ارتقای قدرت مانور شبکه با اعتباری بالغ بر 2087 میلیارد ریال، احداث 258 کیلومتر شبکه فشارضعیف در راستای افزایش ظرفیت شبکه برق‌رسانی و تأمین برق مشترکین جدید با اعتباری بالغ بر 1518 میلیارد ریال، احداث 674 دستگاه پست هوایی و احداث 6 پست زمینی توزیع برق با اعتبار 2371 میلیارد ریال به‌منظور توسعه ظرفیت تأمین برق مشترکین توزیع برق استان گیلان را از برنامه‌های این شرکت  عنوان کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز