خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد؛

حضور ۳ میلیون گردشگر در بقاع متبرکه گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۶۳۰

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در ۵۰۰ بقعه استان خبر داد و گفت: در ایام نوروز ۳ میلیون گردشگر در بقاع متبرکه گیلان حضور یافتند.

به گزارش ایلنا از رشت، ستار علیزاده در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به ظرفیت وجود بقاع متبرکه در گیلان، اظهار کرد: وجود بقاع متبرکه در گیلان این استان را جزو مناطق سیاحتی و زیارتی برای گردشگران تبدیل کرده است.

وی از اجرای طرح آرامش بهاری در ۵۰۰ بقعه گیلان خبر داد و افزود: طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین در ۵۰۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از حضور ۳ میلیون زائر-گردشگر به بقاع متبرکه استان خبر داد و بیان کرد: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم تحویل سال، مشاوره وقف، غرفه کودک، مشاوره اعتقادی و خانوادگی، نمایشگاه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های فرهنگی بود که در بقاع متبرکه استان اجرا شد.

علیزاده از انجام ۱۶ هزار مشاوره وقف، خانواده و اعتقادی در ایام نوروز خبر داد و اضافه کرد: بیش از ۴ هزار نوبت نماز جماعت در بقاع متبرکه و امامزادگان اقامه شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۲۲ نفر زائر از خدمات ایستگاه سلامت بهره‌مند شدند، افزود: با برپایی ایستگاه صلواتی و اجرای طرح افطاری ساده در طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی ۶۳۱ هزار زائر با چای، شربت و افطاری پذیرایی شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برپایی فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه استان خبر داد و اضافه کرد: با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت الهی از سوم فروردین ماه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه آغاز شده است.

علیزاده با بیان اینکه در اجرای این دو طرح ۵۵ مبلغ اعزامی و ۳۵۰ بومی در اقامه نماز و مشاوره وقف و خانوادگی و اعتقادی و آموزش مبانی اسلامی به کودکان همکاری داشتند، گفت: ۸۰ جلسه جز خوانی در بقاع متبرکه مجری طرح و دو جلسه تخصصی تفسیر قرآن کریم برگزار شده که تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز