خبرگزاری کار ایران

در نشست مجمع نمایندگان با استاندار گیلان عنوان شد؛

در بخش آب کشاورزی با نگرانی‌های بسیار جدی مواجهیم / کاهش جدی ذخیره آب سد سفیدرود/ اعلام تقویم زراعی سال جدید

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۶۵۰

عمده ترین چالش ها، الزامات و فرصتهای توسعه گیلان در نشست مشترک رئیس و اعضای مجمع نمایندگان استان با استاندار گیلان بررسی شد.

به گزارش ایلنا از رشت؛ اسدالله عباسی در نخستین دیدار سال جدید با رئیس و اعضای مجمع نمایندگان گیلان که در قالب دیدار نوروزی انجام شد، با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان  «مهار تورم، رشد تولید» افزود: این مهم در سال جدید بیش از گذشته در دستور کار قرار می گیرد تا فرصتها را تبلور بخشیده و روند توسعه متوازن را در بخشهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، محیط زیست و معیشت مردم تجلی دهد.

در بخش آب کشاورزی با نگرانی‌های بسیار جدی مواجهیم /  کاهش جدی ذخیره  آب   سد سفیدرود/ اعلام تقویم زراعی سال جدید

استاندار گیلان در ادامه  تعهد دولت در بخش ساماندهی زباله در سراوان را یادآور شد و تصریح کرد: این اقدام تنها آغاز راهی ست که دولت برای ساماندهی پسماند در سراسر استان در پیش گرفته که در بستر تعامل و همراهی مجموع متولیان و دست اندرکاران، اهداف بیشتری در این بخش تحقق خواهد یافت.

 عباسی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به کاهش ذخیره  آب پشت سد سفیدرود تاکید کرد: در حال حاضر 401 میلیون متر مکعب آب پشت این سد ذخیره است در حالیکه سال گذشته در همین موقع این رقم بیش از 550 میلیون متر مکعب بود.

وی راه های پیشگیری از تنش آبی در سال زراعی پیش رو را در دو بخش احیای آب بندانها و مدیریت مصرف در بستر تغییر فصل زراعی تشریح کرد و افزود: برای مقابله با تنش و مهار بحران آب کشاورزی در گیلان اخیرا 40 میلیارد تومان به شرکت  آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی استان تخصیص یافته تا هم روند لایروبی آب بندانها تسریع شود و هم ایستگاههای پمپاژ و چاههای آب کشاورزی تجهیز شوند.

استاندار گیلان در ادامه به اولویت های زیرساختی استان در سال جدید اشاره کرد و افزود: اتمام خط آهن رشت - کاسپین در راستای تکمیل کریدور نوستراک به همراه تکمیل 11 کیلومتر باقیمانده از  آزادراه حدفاصل منجیل به رودبار و آغاز عملیات احداث خط آهن رشت - آستارا از الزاماتی ست که در سال جدید به طور جد پیگیری می شود.

استاندار گیلان، یکی از عمده نگرانی‌های موجود در این استان را کاهش بارندگی به نسبت دو سال گذشته و تلاش برای  کاهش خسارت به کشاورزان در فصل زراعی پیش‌رو دانست و تصریح کرد: در استان گیلان و در بخش آب کشاورزی با نگرانی‌های بسیار جدی مواجه هستیم .

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به رعایت درست تقویم زراعی توسط شالیکاران گیلانی بیان کرد: به زودی و تا قبل از پایان ماه جاری تقویم زراعی سال جدید در جهت کاهش خسارت و رشد تولید محصولات کشاورزی توسط سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای اعلام می‌شود ، از همه شالیکاران درخواست دارم به رعایت تقویم زراعی توجه جدی کنند.

عباسی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل راه‌آهن رشت-کاسپین یکی از اهداف دولت در سال جدید است، گفت: در دیدار دستگاه‌های اجرایی گیلان با اعضا مجمع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در خصوص سایر زیر ساخت ها به مانند راه آهن صحبت شد و مقرر شد جلساتی مشترکی با وزرای مربوطه برگزارشود.

 در ادامه  این نشست سید علی آقازاده و جبار کوچکی نژاد از نمایندگان مردم رشت و خمام، ابراهیم نجفی نماینده  آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر، حسن محمدیاری، نماینده  شهرستانهای تالش، ماسال و رضوانشهر، خلیل بهروزی فر، نماینده  فومن و شفت، رسول فرخی نماینده  مردم لاهیجان و سیاهکل و همچنین غلامرضا مرحبا، نماینده  مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هر یک دیدگاه های خود را در خصوص نحوه  اولویت بخشی به طرحهای عمرانی، تولیدی، کشاورزی، آبرسانی، اقتصادی و ترانزیتی استان بیان کردند و تمرکز بر یک طرح ملی در هر شهرستان را در راستای تحقق شعار سال و  تسهیل در روند خدمت رسانی عمومی خواستار شدند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز