خبرگزاری کار ایران

با حضور فرماندار رشت صورت گرفت؛

اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر گیلدخت /‌ امام‌پناهی: اجرای نمایش در خیابان، کارکرد اجتماعی بالایی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۲۰۴

فرماندار رشت در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر گیلدخت، اظهار داشت: تئاتر خیابانی به خاطر صمیمیت موجود در آن کارکرد فرهنگی و اجتماعی بالایی دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، پیش از ظهر امروز پنجشنبه مراسم اختتامیه جشنواره منطقه‌ای تئاتر گیلدخت با حضور فرماندار رشت، جمعی از مسئولین مدیریت شهری، هنرمندان‌ پیشکسوتان و داوران برگزار شد.

این جشنواره با پرداختن به نقش زن در صحنه‌های مختلف اجتماع، ضمن ارائه چندین اثر از 7 استان کشور، با استقبال مخاطبین مواجه شد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان در حاشیه این مراسم و در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه براساس آنچه اکنون می دانیم تئاتر خیابانی و روباز قدمتی به مراتب بیشتر از اجرا در اماکن مسقف عصر حاضر داشته و به نسبت مخاطبان بیشتری را جذب می‌کرده است، افزود: بنابراین با توجه به صمیمیت و رابطه مستقیم هنرمندان با مخاطب در تئاتر خیابانی، این هنر قابلیت پیام رسانی و کارکرد اجتماعی و فرهنگی بالایی دارد.

وی با اشاره به دو خصوصیت عمومی بودن و مردمی بودن نمایش خیابانی، خاطرنشان کرد: می‌توان به یک بیان، خاستگاه هنر نمایش را خیابان دانست.

امام پناهی در اهمیت هنر نمایش نیز گفت: تئاتر از دل آیین ها و باورهای ملل برآمده و ریشه در تاریخ بشر دارد؛ بنابراین می‌تواند از نخستین فعالیت های هنری و فرهنگی باشد که انسان‌ها برای بیان خواسته‌ها و واقعیات جامعه با آن آشنا شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز