خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت توسعه مدیریت علوم پزشکی گیلان:

دانشگاه بایستی فرآیندهای سنتی را پشت سر بگذارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۱۰۴

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست هم اندیشی با روسای مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه گفت: مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌ها خط مقدم دانشگاه هستند.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی گل‌شکن- سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست هم اندیشی با روسای مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه گفت: تسویه مالی هزینه‌ حامل‌های انرژی تا پایان سالجاری توسط این معاونت صورت می‌پذیرد و در سال جدید، تقبل هزینه‌ حامل‌های انرژی مراکز درمانی بر عهده خود آن‌ها است. سامانه ثبت مصرف حامل انرژی نیز به زودی راه اندازی خواهد شد.

گل شکن در ادامه تاکید کرد: تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا چالش‌های اصلی مربوط به واحدهای تابعه بویژه مشکلات تامین مواد اولیه بخش تغذیه و انعقاد قرارداد مربوط به تصفیه‌خانه‌ها به طور کامل رفع شود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: در بحث تنخواه‌ها باید به سمت مستندسازی دقیق و منظم پیش برویم تا به جایگاه مطلوب مورد نظر دست یابیم.

وی با اشاره به حجم کاری و مسئولیت‌های سنگین معاونت توسعه یادآور شد: وظیفه اصلی این معاونت نظارت است و باید واحدهای تابعه بتوانند برای رفع مشکلات و چالش‌ها، راهکارهای منطقی و بر اساس شواهد عینی و علمی ارایه دهند تا با همراهی و مساعدت تمام و کمال این معاونت، موانع موجود مرتفع شود.

گل‌شکن با تاکید بر بهبود فرآیند، کاهش هزینه و افزایش درآمد، اظهار داشت: مشکل اصلی واحدها، ساختاری است و باید به سامانه‌های موجود در این مراکز درمانی توجه ویژه‌ای شود. تکمیل و ثبت اطلاعات در این سامانه‌ها معیوب بوده و نیاز به بازنگری دارد. واحد HIS مراکز درمانی دانشگاه از این پس به واحد مالی متصل شده است تا امکان نظارت و ارائه آمار به خود واحدها نیز تسهیل شود.

وی با تاکید بر تکمیل اطلاعات در سامانه‌ها تصریح کرد: به همین منظور تخصیص نیرو به کمیته کسورات در هر بیمارستان و مرکز آموزشی درمانی ضروری بوده و اعضای این کمیته نیز به واحد مالی معرفی خواهند شد.

وی با تاکید بر این موضوع که ایمنی اولویت اول ما است، از روسای مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌ها درخواست کرد اقدامات لازم در این خصوص را اولویت خود قرار دهند‌‌.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه با اشاره به لزوم برآورده ساختن انتظارت این معاونت، گفت: ما با نگاهی حمایتی و تشویقی قصد داریم نظارت بر عملکرد مدیران بیمارستان را به معاونت توسعه بسپاریم و برای افزایش بهره‌وری مدیران در جلسه‌ای که با حضور این عزیزان برگزار خواهد شد، کتابچه شرح وظایف در اختیارشان قرار خواهد گرفت و انتظارات عملکرد نیز بر همان اساس خواهد بود.

 گل‌شکن در پایان سخنان خود، بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی را نیروهای خط مقدم دانشگاه دانست و شان و منزلت روسا و کارکنان این مراکز را بسیار بالا عنوان کرد.

در این نشست، جمعی از روسای مراکز آموزشی درمانی و 17 بیمارستان تابعه دانشگاه نیز به بیان مشکلات و موانع موجود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز