خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان:

طرح «کانون مدرسه» ارائه هنرمندانه آموزه‌های فرهنگی و تربیتی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۵۷۲

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اجرای طرح «کانون مدرسه» با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: طرح زمینه ارائه هنرمندانه آموزه‌های فرهنگی و تربیتی فراهم می کند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد فائزی امروز در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی طرح «کانون مدرسه» اظهار کرد: لازم‌ است فرزندان ایران اسلامی به ابزار آینده‌سازی مجهز شوند و این مهم جز با هم‌افزایی فرهنگی مسیر نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش رشد و بالندگی کودکان را نیازمند عبور از گذرگاه‌های مختلف و مراکز عرضه کالاهای فرهنگی متنوع دانست و گفت: دنیای امروز، عصر ارائه بسته‌های فرهنگی مخاطب‌پسند است و ضرورت‌دارد آموزه‌های فرهنگی و تربیتی مبتنی بر باورهای ایرانی‌اسلامی، در قالبی شکیل و مورد قبول کودکان و نوجوانان عرضه‌شود.

وی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان مکمل نظام آموزشی کشور و محلی برای خدمات‌رسانی مخاطب‌پسند است، با تاکید بر اینکه کودک و نوجوان، علاوه بر فراگیری آموزش‌های درسی، نیازمند دریافت خدمات فرهنگی خلاقانه است، تصریح‌کرد: کانون، مجموعه‌ای قابل اعتماد محسوب‌می‌شود و می‌تواند در سایه هم‌افزایی با آموزش و پرورش، نقش به‌سزایی در رشد مخاطب و پیش‌گیری از «راهزنی فرهنگی و تربیتی» ایفا کند.

فائزی در ادامه، به اجرای طرح کانون‌مدرسه طی سه‌سال آتی اشاره و با بیان این‌که سیاست آموزش و پرورش برگزاری اردوهای فرهنگی با آورده‌های تربیتی است، اظهار داشت: این طرح، زمینه ارائه هنرمندانه آموزه‌های فرهنگی و تربیتی را به دانش‌آموزان فراهم می‌کند و می‌توان با استفاده مناسب از این فرصت آموزشی و پرورشی و امین قراردادن کانون و مربیان آن، بسترهای لازم را برای عرضه هدف‌مند فعالیت‌های فرهنگی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان برای معرفی بیشتر کانون تیز باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: آموزش و پرورش تنها مجموعه‌ای است که امکان ارتباط مستقیم با والدین و دانش‌آموزان را دارد.

فائزی گفت: ضروری است از این فرصت به بهترین شکل ممکن برای معرفی و رونق‌بخشی هرچه بیش‌تر به مراکز کانون پرورش فکری استفاده‌شود.

وی اضافه‌کرد: کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش، ذیل عنوان‌های متفاوت و با همراهی هم در یک مسیر حرکت می‌کنند و طرح کانون‌مدرسه نمونه‌ای از این مشارکت‌ها در جهت ارتقای توانمندی‌ها، غنی‌سازی اوقات فراغت و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در میدان و در عرصه فضای مجازی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز