خبرگزاری کار ایران

در اقدامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

تأمین و توزیع ۴۴۰ قلم انواع تجهیزات پزشکی بین مراکز درمانی و بیمارستان های گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۴۴۹

در اقدامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بیش از ۴۰۰ قلم تجهیزات پزشکی بر اساس نیاز مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌ها به‌صورت عادلانه در سطح استان توزیع شد.

به گزارش ایلنا از رشت، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه توزیع انواع تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، اظهار کرد: افزایش تجهیزات پزشکی در مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان، همواره یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های این مراکز بوده که دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت رفع این نیازها، گام‌های اساسی برداشته است.

وی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان کارگروهی جهت نیازسنجی، تأمین و توزیع تجهیزات بیمارستانی و درمانی راه‌اندازی شده، افزود: این کمیته بر اساس نیازمندی‌های ضروری و مبرم بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ایجادشده‌است تا با نیازسنجی‌های کارشناسی، فوری و مقرون‌به‌صرفه، ملزومات و تجهیزات مورد نیاز را برای این مراکز تهیه و توزیع کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تأمین و توزیع ۴۴۰ قلم انواع تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: این اقلام حدود ۳۰ میلیارد تومان ارزش ریالی دارند.

بالو گفت: این اقلام بر اساس ارزیابی کارشناسان و مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مراکز درمانی و بیمارستانی احصا و متناسب با نیاز شهرستان‌ها، به‌صورت عادلانه توزیع شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نوع و تعداد اقلام پزشکی و بیمارستانی توزیع شده نیز بیان کرد: این اقلام شامل سه دستگاه لاپاراسکوپ، هفت‌دستگاه رادیولوژی دیجیتال، یک دستگاه سی آرم دیجیتال، سه دستگاه ویدئواندوسکوپ کلونوسکوپ، یک دستگاه ویدئو برونکوسکوپ، ۱۶ دستگاه الکتروشوک، هفت‌دستگاه الکتروکاردیوگراف، یک دستگاه سونوگرافی، ۳۱ دستگاه ونتیلاتور، ۳۶ دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی، یک دستگاه اکوکاردیوگرافی، ۵۱ عدد تخت ( تخت بستری، تخت معاینه، تخت برقی، تخت زایمان و تخت اتاق عمل)، سه دستگاه ماشین بیهوشی، پنج دستگاه چراغ اتاق عمل، ۵۱ عدد پمپ سرم، ۲۶ عدد پمپ سرنگ، ۱۵ عدد برانکارد و همچنین تجهیزات آزمایشگاهی نظیر بلادگاز، الکترولیت انالایزر، میکروتوم و تست ورزش هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز