خبرگزاری کار ایران

بهره‌برداری از موزه دفاع مقدس گیلان تا بهار ۱۴۰۱

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۹۱۵

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به بهره برداری از موزه دفاع مقدس استان اواخر بهار سال آینده، گفت: نیازمند مشارکت خیران برای تکمیل موزه هستیم.

به گزارش ایلنا از رشت، سرهنگ حسن حبیبی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه مردم ایران در دوران دفاع مقدس با ایثارگری و مقاومت عزتمند شدند، گفت: خوداتکایی، اعتماد به نفس، تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و مدیریت مردمی از جمله دستاوردهای دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان راهکار رفع مشکلات کنونی جامعه در حوزه‌های مختلف را الگو گرفتن از مدیریت جهادی در دوران دفاع مقدس دانست و افزود: ظرفیت‌های مدیریتی مانند سردار سلیمانی‌ها از دل دفاع مقدس معرفی شدند لذا باید به آموزه‌های اصیل انقلاب مراجعه کنیم.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال القای ناکارآمدی حاکمیت دینی بوده و جدایی دین از سیاست را ترویج می‌کنند، بیان کرد: توجه به تأکیدات رهبری مبنی بر جهاد تبیین در این مقطع زمانی بسیار مهم است تا دشمنان به هدف خود یعنی نادیده گرفتن دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه‌های ملی و بین المللی نرسند.

سرهنگ حبیبی با اشاره به تلاش دشمنان مبنی بر نابود کردن دستاوردهای ارزشمند دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: امروز فرهنگ اسلامی از مرزهای ایران عبور کرده و به برکت دفاع مقدس محور مقاومت به عنوان یکی از رویش‌های فراگیر انقلاب اسلامی ایران، شکل گرفته است.

وی موزه دفاع مقدس را یکی از مطالبات مردم گیلان دانست و تاکید کرد: بیش از ۲۵ استان موزه دفاع مقدس دارند و گیلان تازه کار احداث را آغاز کرده البته روند پرشتابی داریم و از محل اعتبارات دولتی، ۴۰ میلیارد تومان به این پروژه فرهنگی تخصیص یافته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به بهره برداری از ساختمان اداری و مرکز نگهداری اسناد و کتابخانه مرکزی موزه دفاع مقدس استان گیلان در اواخر بهار ۱۴۰۱، گفت: در روند احداث موزه دفاع مقدس نیز نیازمند حضور مردم خیر هستیم.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه تا یک دهه اخیر تنها سه و نیم درصد کتاب‌های چاپ شده در حوزه دفاع مقدس بود، بیان کرد: در حال حاضر ۱۹.۵ درصد کتاب‌ها در حوزه دفاع مقدس بوده و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سهم ۱۱ درصدی در چاپ و نشر این کتاب‌ها دارد.

وی با تاکید بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس برای تحقق ایران قوی و عزتمند، تصریح کرد: کودکان و نوجوان را با زبان روز و ابزار هنر با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کنیم و در این راستا فضای مجازی را یک ظرفیت ببینیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز