خبرگزاری کار ایران

انتخاب دو تشکل مردم‌ نهاد گیلانی به عنوان برترین‌های اولین دوره جشنواره ایرانیان

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۳۰۰

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از انتخاب دو تشکل مردم‌نهاد گیلانی به عنوان تشکل‌های برتر اولین دوره جشنواره ایرانیان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت،مسعود حلاج‌پور  گفت: دو تشکل مردم نهاد گیلانی انجمن آئین کیش تالش در حوزه مناطق روستایی و کم برخوردار و تشکل انجمن جمعیت همیاران سبز استان گیلان در نخستین دوره جشنواره ایرانیان در مجموع شاخص‌های اعلامی به عنوان تشکل‌های برتر شناخته شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان افزود: انجمن‌های مردم‌نهاد به علت ایجاد شبکه‌های ارتباطی پویا، یکی از ارکان اصلی پیشرفت در حوزه‌های فرهنگی، خصوصا صنعت مردم‌نهاد صنایع‌دستی و هنرهای سنتی هستند که در طی سال گذشته، حمایت از ایجاد و توسعه این تشکل‌ها از جمله سیاست‌های اصلی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان بوده است.

حلاج‌پور ضمن تبریک به مدیران و اعضای انجمن‌های برتر گیلانی منتخب افزود: انجمن آئین کیش تالش با حمایت از حفظ فرهنگ اصیل منطقه تالش و بازسازی آئین‌های نوروزی منطقه تالش نقش پررنگی در حفظ و حراست فرهنگ زیستی مردم این منطقه داشته است و همچنین انجمن جمعیت همیاران سبز استان گیلان، با توسعه و آموزش هنرهای سنتی و صنایع‌دستی به سرپرستان خانواده‌های بدسرپرست و بی‌سرپرست، توانسته کمک شایان توجهی از جنبه اقتصادی و آموزشی داشته باشد که تلاش‌های اعضا و مدیران این تشکل‌ها قابل تقدیر است.

مسعود حلاج‌پور افزود: توسعه فرهنگی و پیشرفت در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی منطقه جز با ایجاد، حفظ و توسعه شبکه‌ تشکل‌های مردم‌نهاد خصوصا در حوزه‌های حفظ و حراست از میراث باارزش فرهنگی گیلان و همچنین صنایع‌دستی و هنرهای سنتی منطقه میسر نخواهد بود و امروزه با تلاش‌های انجام شده در ایجاد این تشکل‌ها شاهد روند مثبتی در سطح استان گیلان در این حوزه هستیم.

 25 تشکل‌ مردم‌نهاد به صورت رسمی در استان گیلان در حوزه‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز