خبرگزاری کار ایران

در دیدار مدیرعامل خبرگزاری ایلنا با استاندار گیلان مطرح شد؛

اولویت استانداری گیلان ایجاد وحدت و همدلی در استان است/ برخی منتقدین انگار چند سال گذشته در ایران زندگی نکرده اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۸۸۵

در دیدار مدیرعامل خبرگزاری کار ایران با استاندار گیلان بر لزوم تعاملات بیشتر رسانه ای تاکید شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار با مسعود حیدری مدیرعامل خبرگزاری کار ایران و مدیران استانی این خبرگزاری با بیان اینکه خبرگزاری ایلنا فعالیت‌های ارزنده ای را در زمینه حمایت از اشتغال، کارآفرینی و عرصه‌های اقتصادی داشته است، اظهار داشت: در استان گیلان زمینه‌های مناسبی در خصوص اشتغال در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و خدمات وجود دارد که در این بین گردشگری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار گیلان با بیان اینکه طی سال های اخیر با اقداماتی که دولت در حمایت از بخش گردشگری و توریسم انجام داد، اشتغال و درآمد بخش زیادی از مردم در همین بخش بوده است، گفت: در دوران کرونا، علیرغم اینکه دولت حمایت‌های خوبی از قبیل ارائه تسهیلات و معافیت های مالیاتی برای این بخش داشت اما گردشگری آسیب جدی را متحمل شد که امیدواریم با تولید انبوه واکسن داخلی کرونا و واکسیناسیون عمومی، سال آینده این بخش مجدداً رونق بگیرد.

اولویت استانداری گیلان برای ایجاد وحدت و همدلی در گیلان

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه اولویت بنده از ابتدا در گیلان وحدت، همدلی، وفاق و انسجام همه دستگاه‌ها، نهادها و مردم بوده است، تصریح کرد: به حمدالله آرامش اجتماعی خوبی در گیلان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه برای ما مهم بود حتماً طرح های نیمه تمام را تا پایان دولت را به بهره برداری برسانیم، گفت: تکمیل راه آهن جنوب به شمال و استفاده از ظرفیت ترانزیتی ارزشمند این خط ریلی که تا سال آینده 10 میلیون تن بار را جابجا می کند و تکمیل قطعه 8/2 کیلومتری آزادراه راه منجیل به رودبار از جمله این طرح ها است که انشاالله در بهار سال آینده به بهره برداری می رسد.

 زارع با اشاره به اینکه در خصوص اشتغال هدف‌گذاری استان این بود که در پایان سال 1400، نرخ بیکاری استان تک رقمی شود، گفت: در این راستا گام های موثر و برنامه ریزی شده در این استان برداشته ایم.

اولویت استانداری گیلان ایجاد وحدت و همدلی در استان است/ برخی منتقدین انگار چند سال گذشته در ایران زندگی نکرده اند

اختصاص تسهیلات 3 هزار میلیارد تومانی برای رونق تولید و اشتغال

وی استفاده از همه حمایت های قانونی و ظرفیت تسهیلات بانکی در بخش های مختلف برای کارآفرینان، تلاش برای احیای شهرک های صنعتی و فعال کردن واحدهای راکد و نیمه تعطیل را از جمله برنامه های استان برای تحقق نرخ بیکاری تک رقمی برشمرد و عنوان کرد: با پیگیری هایی که در سطح ملی صورت گرفت، تفاهمنامه‌هایی با سه بانک عامل، هرکدام به ارزش یکهزار میلیارد تومان جهت رونق واحدهایی تولیدی استان گیلان امضاء شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه یکهزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات جهش تولید برای استان گیلان در نظر گرفته شده است، گفت: در جذب تسهیلات مربوط به کرونا نیز گیلان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

نماینده عالی دولت در گیلان به حضور مستمر خود در جلسات اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، کارگروه سرمایه‌گذاری و اشتغال استان برای پیگیری بهبود وضعیت اشتغال و شرایط کسب و کار در گیلان اشاره کرد و گفت: دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در این بخش بسیار فعال است و دکتر نوبخت هم کمک های خوبی به استان در این زمینه داشته است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به برگرداندن 400 واحد تولیدی نیمه تعطیل و راکد استان به چرخه تولید، خاطرنشان کرد: 61 طرح نیمه تمام مهم در استان وجود دارد که تعدادی از آنها در دهه فجر و تعدادی دیگر در فصل بهار و تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد.

اولویت استانداری گیلان ایجاد وحدت و همدلی در استان است/ برخی منتقدین انگار چند سال گذشته در ایران زندگی نکرده اند

 

برخی از منتقدین انگار چندسال گذشته را در ایران زندگی نکرده اند

در ادامه این دیدار مسعود حیدری مدیر عامل خبرگزاری کار ایران با تشکر از ارتباط خوب ایجاد شده با سرپرستی این خبرگزاری در استان، اظهار کرد: خبرگزاری ایلنا از ابتدای فعالیت خود در سال 1381 به عنوان خبرگزاری غیر دولتی کار خود را شروع کرده و علاوه بر اینکه به دولت‌ها و جریان‌ها وابسته نبوده است، تلاش کرده تا استقلال خود را حفظ کند.

وی ایلنا را به عنوان خبرگزاری غیردولتی به مانند یک NGO موفق در کشور دانست و خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته با توجه به فشارهای وارد شده به کشور و شرایط سختی که در کشور حاکم بوده است، فکر کردیم باید کمک دولت باشیم، ضمن اینکه نگاه نقادانه خود را در بخش های مختلف حفظ کرده ایم.

حیدری با بیان اینکه اتفاق های مختلف و فشارهای دولت آمریکا اجازه نداد تا بخش زیادی از برنامه هایی که دولت در چهار سال اول پیاده سازی کرده بود در دولت دوازدهم به نتیجه برسد، گفت: اگر این اتفاق ها نمی‌افتاد، شرایط دیگری را داشتیم و حتماً مردم بیشتر و بهتر در جریان خدمات دولت قرار می گرفتند.

وی با انتقاد از بی‌مهری‌ها و نگاه توام با بی‌انصافی برخی در داخل کشور نسبت به عملکردها، گفت: انتقاد برخی از نمایندگان در مجلس آنقدر تند و تیز است که گویی چند سال گذشته در این کشور زندگی نکرده اند و متوجه مشکلات نیستند، که البته دلیل آن هم، در پیش بودن انتخابات سال 1400 است.

سرپرست خبرگزاری در استان فضای گیلان را به خوبی می شناسد

حیدری با بیان اینکه ما در کنار نقد کردن، تلاش می‌کنیم بتوانیم دستاوردهای دولت و نظام را منعکس کنیم، افزود: اتفاقی بدی نبود که به ذهن ما خطور کند و در 4 سال اخیر رخ نداده باشد.

وی با بیان اینکه دفتر استانی ایلنا در گیلان بسیار فعال بوده و سرپرست خبرگزاری در استان فضای گیلان را به خوبی می‌شناسد،گفت: خبرگزاری ایلنا تلاش می‌کند تا خدمات انجام شده در این استان را به خوبی اطلاع‌رسانی کند.

در پایان دوطرف بر تعاملات بیشتر رسانه ای با محوریت دفتر سرپرستی گیلان تاکید کردند.

اولویت استانداری گیلان ایجاد وحدت و همدلی در استان است/ برخی منتقدین انگار چند سال گذشته در ایران زندگی نکرده اند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز