خبرگزاری کار ایران

بهترین هتل ها برای اقامت خنک تابستانی کدامند؟

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۱۵۳

دیگر کمتر کسی است که نام کندوان و وصف خانه های عجیبش را نشنیده باشد. همین معماری عجیب هر سال تابستان خیلی ها را به کندوان می کشاند؛ خانه هایی که در دل سنگ ها ساخته شده و مردمانی که هنوز سقف بالای سرشان سنگیست.

تابستان مقاصد خاص خود را برای سفر دارد و هر جایی را نمی توان در اوج گرما تاب آورد. اما همانقدر که در انتخاب مقصد سفر برای تابستان وسواس به خرج می دهیم، دلمان می خواهد محل اقامت مان هم مجهز بوده و در عین حال خیلی هم گران نباشد. در این مطلب از وبلاگ جااینجاس با عنوان تابستان در کدام هتل ها بمانیم؟ به شما هتل هایی خوب در خنک ترین شهرهای تابستانی ایران را معرفی می کند تا از تضمین کمترین قیمت هم بهره مند شوید.

هتل سبلان اردبیل؛ اقامت خنک بدون کولر!

ارتفاعات سرسبز سبلان و گردنه حیران با آن مه زیبا و خیال انگیزش، خنکی و سبزی را برای اردبیل به ارمغان آورده اند. آنقدر جاذبه های طبیعی از دریاچه بالیقلو چای، تفرجگاه بولاغلار و جنگل فندق لو تا خودِ گردنه حیران، دریاچه شورابیل، پل معلق مشکین شهر و جنگل مشه در عروس سبلان هست که حالتان را در گرمای تابستان جا آورد. حتما اردبیل را در سفر تابستانی خود بگنجانید، به ویژه بین ماه های مرداد تا شهریور که خنکی هوا، عنوان شهر بدون کولر را برازنده آن می کند.

بهترین هتل ها برای اقامت خنک تابستانی کدامند؟

فراموش نکنید که یک هتل خوب می تواند سرنوشت سفر شما را رقم بزند. اردبیل در حدود 7 تا 8 اقامتگاه دارد که یا هتل هستند و یا هتل آپارتمان و مهمانسرا، اما ترجیحا هتلی را انتخاب کنید که هم قیمت نسبتا مناسبی داشته باشد و هم امکانات معقول. پیشنهاد ما به شما هتل سبلان اردبیل است که سه ستاره بوده و تا دریاچه شورابیل، تلکه کابین حیران، جنگل فندقلو، دریاچه نئور و آبشار سردابه کمتر از 1 ساعت فاصله دارد. ضمن اینکه امکانات رفاهی ازسیستم سرمایشی، تلویزیون و اینترنت تا تاکسی سرویس، رستوران و پارکینگ هم در هتل وجود دارد. نکته آخر اینکه سبلان، قدیمی اما محبوب است و 28 اتاق آن در 4 طبقه تا حالا میزبان گردشگران زیادی بوده اند.

هتل صخره ای لاله کندوان؛ در دل سنگ ها شب را صبح کنید

دیگر کمتر کسی است که نام کندوان و وصف خانه های عجیبش را نشنیده باشد. همین معماری عجیب هر سال تابستان خیلی ها را به کندوان می کشاند؛ خانه هایی که در دل سنگ ها ساخته شده و مردمانی که هنوز سقف بالای سرشان سنگیست. لطفی که به واسطه قرار گرفتن در دامنه کوه های سهند نصیب کندوان شده، آب و هوای مطبوع تابستانی و زمین ها و مراتع سرسبز اطراف آن است. اگر به اندازه کافی ترغیب شده اید تا راه کندوان را در پیش بگیرید، بهترین زمان برای رزرو هتل اوائل تیر تا اوائل شهریور است.

بهترین هتل ها برای اقامت خنک تابستانی کدامند؟

کندوان زیبا برای پذیرایی از مهمانان خود، یکی از زیباترین و دیدنی ترین هتل های صخره ای جهان را در اختیار آنها قرار داده است. در هتل صخره ای لاله می توانید مثل محلی ها یک شب را سپری کنید و ببینید که زندگی در دل صخره ها چه حسی دارد؛ البته اگر امکانات لوکس از رستوران و کافی شاپ تا اینترنت و سونا و جکوزی را نادیده بگیرید. خوشبختانه هتل لاله برای مهمانان خود چیزی کم نگذاشته؛ یخچال، تلویزیون، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و حتی ماهواره و تاکسی سرویس هم برایتان تدارک دیده شده است. حالا که تا اینجا آمده اید، حتما از چشمه کندوان، کوه سلطان داغی و مسجد صخره ای مجارشین هم دیدن کنید. برای رفتن به تبریز، رزرو هتل تبریز و بازدید از جاذبه های آن از مسجد کبود تا ارگ و پارک ایل گلی هم فقط یک ساعت زمان لازم دارید.

هتل مرزبانی ماسال؛ بر بام گیلان استراحت کنید

ماسال بام سبز گیلان و بهشت روی زمین است. آنقدر دریاچه، آبشار، غار، رودخانه و ییلاق در این شهر هست که سفر تابستانی شما را بسازد. غار آویشو، آبشار رامینه، پارک جنگلی ریزمندان، روستای اولسبلنگاه و ییلاق خان بند از دیدنی ترین های ماسال در تابستان هستند. البته ناگفته نماند که بهتر است شهریور را برای سفر به ماسال انتخاب کنید تا خنکای هوا روحتان را جلا دهد.

بهترین هتل ها برای اقامت خنک تابستانی کدامند؟

برای اقامت در ماسال می توانید با رزرو هتل ارزان تر، سفر بهتری داشته باشید. مثلا اقامت در هتل آپارتمان مرزبانی که در شاندرمن قرار گرفته را امتحان کنید. این اقامتگاه تا دیدنی هایی مانند جنگل ها و ییلاق ها فاصله چندانی ندارد و حتی از آنجا می توانید در یک ساعت تا آبشار ویسادار پره سر، قلعه رودخان و ساحل گیسوم هم بروید. ضمن اینکه 12 واحد آپارتمان این هتل با مبلمان، آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، رستوران، پارکینگ، اینترنت و تاکسی سرویس حسِ بودن در خانه را به شما القا می کند.

هتل آرام ماسوله؛ آرمیده در میان دیدنی های گیلان

رشته کوه های البرز 100 روز از سال، ماسوله را در مه زیبایی فرو می برند که علاوه بر زیبایی، خنکای هوایش هم سهم گردشگران می شود. تابستان فصل خوبی برای سفر به این شهر پلکانی است تا با تماشای خانه های سنتی، قدم زدن در کوچه پس کوچه های مرتفع شهر و خرید عروسک های رنگی معروف ماسوله از سفر خود لذت ببرید. اگر می خواهید چند روزی را در ماسوله بمانید، بار و بُنه خود را که در هتل گذاشتید، به گشت و گذار در آبشار کوشم، پارک جنگلی مملو از درختان فندق و راش، آبشار لار چشمه، بازار ماسوله و موزه مردم شناسی بپردازید.

بهترین هتل ها برای اقامت خنک تابستانی کدامند؟

بهترین هتل ماسوله که می توانید در آن شب را به صبح برسانید، هتل سه ستاره آرام است که در کیلومتر 10 جاده فومن به ماسوله قرار گرفته است. خوشبختانه از این هتل هم می توانید از دیدنی های ماسوله لذت ببرید و هم از دیگر شهرهای گیلان مثل فومن، قلعه رودخان، ماسال و دریاچه سقالکسار. امکانات هتل هم نسبت به قیمت آن مناسب است؛ هم تلویزیون، یخچال، اینترنت، سرویس بهداشتی فرنگی خواهید داشت و هم فروشگاه، تاکسی سرویس، رستوران و پارکینگ.

هتل کوهرنگ؛ از پنجره آبشار را تماشا کنید

کمی از شمال و شمال غربی ایران فاصله می گیریم و به غرب ایران می رویم؛ به چهارمحال و بختیاری که شهرستان کوهرنگ آن در تابستان هوای خنکی دارد. شاید نام کوهرنگ به عنوان شهری خنک برای سفر تابستانی در میان هیاهوی شهرهای شمالی ایران گم شده باشد، اما آبشار، دشت لاله های آن، چشمه دیمه، غار یخی چما، آبشار دره عشق، قلعه چالشتر و تالاب چغاخور به اندازه کافی برای دیدن اغوا کننده هستند. بهتر است در شهریور سری به این منطقه بزنید، هر چند که مرداد هم ماه چندان گرمی برای سفر به کوهرنگ نیست.

بهترین هتل ها برای اقامت خنک تابستانی کدامند؟

اگر می خواهید در کنار خنکی هوا و جاذبه های دیدنی کوهرنگ، از یک اقامت راحت هم بهره ببرید؛ هتل کوهرنگ را رزرو کنید. یک هتل چهار ستاره که درست روبه روی آبشار کوهرنگ و در دل طبیعت بنا شده و تا چشمه دیمه و غار یخی چما کمتر از 30 کیلومتر فاصله دارد. امکانات هتل کوهرنگ هم با توجه به قیمت اتاق های آن مناسب است. مثلا اتاق ها تلویزیون، سیستم تهویه، یخچال، حمام، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی، صبحانه، کمد لباس و حتی فروشگاه هم دارد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز