خبرگزاری کار ایران

معاون شرکت توزیع برق استان مطرح کرد:

25 هزار مشترک برق روستایی کهگیلویه و بویراحمد مشمول"برق امید"/ برگزاری دوره‌های آموزشی برای روستائیان

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۱۳۳

معاون درآمد و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد مشترکان روستایی در طرح برق امید را 25 هزار مشترک عنوان و تاکید کرد که این تعداد در دوره های قرائت کنتور متفاوت خواهند بود.

به‌گزارش ایلنا از یاسوج، "بهمن محمدی" در نشست بررسی چگونگی اجرای طرح برق امید برای مشترکان برق در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: دوره‌های قرائت کنتور مشترکان برق روستایی در این استان به‌دلیل پراکندگی و سخت‌گذری روستاها از 45 روز تا 60 روز بوده و البته در تلاش هستیم این مدت زمان را به هم نزدیک کنیم.

وی اجرای طرح برق امید برای مشترکان برق در این استان را تا 6 ماه آینده مهم‌ترین برنامه وزارت نیرو عنوان کرد و افزود: حدود 25 هزار از مشترکان برق روستایی مشمول طرح امید برق شده و اجرای صحیح این طرح در کنار دیگر مزایا می‌تواند پیک سال آینده را نیز کاهش دهد.

ارائه دوره‌های آموزشی برای روستائیان

محمدی از ارائه دوره‌های آموزشی ویژه برای مشترکان برق روستایی با استفاده از ظرفیت های مختلف از قبیل دهیاران، شوراها، ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج و معتمدان محلی در این استان هم خبرداد.

وی گفت: حدود 60 هزار اشتراک برق روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که تلاش می‌کنیم با برنامه‌هایی که در آینده اجرا می‌کنیم تعداد مشمولان طرح برق امید را به نقطه حداکثری برسانیم.

معاون درآمد و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که تعرفه‌های برق پلکانی است و هرچه از میزان مصرف برق مشترکان کاسته شود، مزایای اقتصادی برای خانوارها دارد، خاطرنشان کرد:‌ به طور مثال اگر مشترکان ۱۰ درصد مصرف برق خود را کم کنند، ۲۰ درصد از هزینه برقشان کم می‌شود و اگر ۲۰ درصد مصرف را کاهش دهند، شاهد کاهش ۴۰ در صدی هزینه برق مصرفی خواهند بود.

محمدی در خصوص نحوه اجرای طرح نیز گفت: ما ابتدا به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد  که در چه گروهی از مصرف قرار دارند و سپس برای مشترکانی که در گروه‌های خوش‌مصرف و پرمصرف قرار دارند، راهکارهای کاهش مصرف برق را آموزش خواهیم داد.

جلوگیری از قطع 320 میلیون اصله درخت با اجرای طرح برق امید

وی به برخی از مزایای اجرای طرح برق امید هم اشاره و یادآور شد: هرچه از میزان مصرف بخش خانگی کمتر شود می‌تواند به بخش صنعتی تزریق و باعث رونق تولید و صنعت شود.

به‌گفته این مسئول شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، با مصرف هر یک کیلووات ساعت برق یک کیلوگرم دی‌اکسید کربن تولید و در جو منتشر شده و باتوجه به بررسی‌های صورت گرفته با اجرای این طرح، 9 میلیارد کیلووات ساعت از مصرف برق در کشور کاسته و در ادامه از انتشار 9 میلیون تن گاز دی‌اکسید کربن به جو هم جلوگیری می‌شود.

محمدی گفت: این میزان همچنین معادل صرفه‌جویی یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه‌ نفت و جلوگیری از قطع ۳۲۰ میلیون اصله درخت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز