خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد:

روستائیان بزودی آموزش های حقوقی رایگان را فرامی گیرند/ باید از ظرفیت اقشار جامعه برای صلح و سازش پرونده های قصاص بهره بُرد

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۶۶۹

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد وجود پرونده های مُسن(رسوبی) در شعب را عامل عدم ارتقای امتیاز عملکردی در محاکم و دادسرا ذکر و به لزوم برنامه ریزی و توجه بیشتر در همین زمینه اشاره کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "حسن نگین تاجی " رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع همکاران دستگاه قضایی در دهدشت گفت: رئیس دادگستری و دادستان محترم شهرستان کهگیلویه و سایر شهرستان های استان اهتمام جدی را داشته و نسبت به آسیب شناسی چنین پرونده هایی تلاش نموده و مهمترین عامل مُسن بودن این پرونده ها را بررسی کنند.

وی افزود: از همکاران قضایی انتظار دارم نسبت به اختصاص اوقات رسیدگی فوق العاده به این پرونده ها و مختومه نمودن آنان اقدام کنند.

وی در ادامه به مسئله آموزش‌های حقوقی ویژه مردم استان اشاره نمود و افزود: به منظور آشنایی مردم استان به ویژه در روستاها با نکات ساده حقوقی، آموزش ها رایگان و نظام مند می شوند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بزودی این آموزش ها در مدارس و مساجد استان شروع می شود.

وی از تلاش های ارزنده قضات شهرستان در احقاق حق و ایجاد آرامش و امنیت برای هم استانی ها در حوزه قضایی کهگیلویه تشکر کرد و به نامه 53 نهج البلاغه در خصوص ویژگی های قضاوت اشاره و اظهارداشت: تکریم ارباب رجوع، گوش دادن به اظهارات طرفین پرونده ،متانت قاضی و آرامش نسبت به درخواست اصحاب دعوا محور کار قضاوت ماست.

مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکریم ارباب رجوع فقط ظاهری نباشد بلکه ضمن انجام وظایف قانونی ، تکلیف خود را هم بدرستی انجام دادن و رعایت احترام مردم ،مورد انتظار است.

نگین تاجی با اظهار اینکه گاهی یک مُلک تمامی دارایی یک فرد و یا خانواده‌ای است، خاطرنشان کرد: تکلیف شرعی و قانونی که برعهده ما بوده و احقاق حق مراجعان و حقوق عامه است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سند تحول قضایی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که در بند های هشت گانه ای به وضوح به آنها اشاره شده است، ادامه داد: در راستای اجرای سند تحول، وظیفه ی ما ، اقتدار و شأن دستگاه قضایی بوده و عمل نمودن به فرامین معظم له است.

نگین تاجی حضور همکاران قضایی با تحصیلات عالیه تکمیلی و بالاتر در دادگستری کل استان را موجب صدور آراء متقن دانست و بیان داشت: به منظور تشویق همکاران قضایی در سطح استان، هیئت تحریریه کیفیت آراء قضایی در مرکز استان تشکیل و در دیگر حوزه های قضایی استان این کار انجام می شود.

رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری نشستهای علمی در ارتقاء سطح کیفی صدور آراء قضایی را مؤثر عنوان و یادآورشد: نشست های علمی قضات یکی از ملاک های ارزیابی بوده و شیوه برگزاری ، نوع سئوال و ارائه ی پاسخ اهمیت زیادی دارد.

نگین تاجی به موضوع اجرای احکام نیز اشاره و اظهارداشت: با حضور همکاران قضایی و اداری کارگروهی برای رفع نقص پرونده های حقوقی و کیفری اجرای احکام تشکیل تا در مختومه نمودن پرونده ها تسریع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز