خبرگزاری کار ایران

در نشست مسئولان استانداری کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار چرام مطرح شد؛

معرفی عاملان آتش سوزی ارتفاعات کوه سیاه چرام‌ به دستگاه قضایی/ برگزاری کمیته ویژه خاموش ‌کردن آتش در ارتفاعات کوه سیاه چرام/ آموزش به صرفه‌ترین راه پیشگیری و کنترل بحران‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۳۵۰

باهدف خاموش کردن آخرین شعله‌های آتش در ارتفاعات کوه سیاه در چرام نشستی با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار شهرستان چرام و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، وحید محمدی تبار مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این‌ نشست فوق العاده با اظهار تاسف از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی و مرتعی در ارتفاعات کوه سیاه شهرستان چرام، اظهارداشت: چرام مهد تمدن و فرهنگ می باشد و وقوع چنین وقایع تاسف‌باری برای همه ما نگران کننده است.

وی با تشریح برخی اقدامات صورت گرفتع جهت خاموش نمودن شعله های آتش در ارتفاعات کوه سیاه شهرستان چرام، خاطرنشان کرد: مسئولان حوزه‌های امنیتی و انتظامی افراد احتمالی که در این آتش سوزی‌ها نقش داشته‌اند را شناسایی و به شورای تامین و مراجع قضایی معرفی نمایند تا برخورد با خاطیان و قانون شکنان در عرصه منابع طبیعی و محیط زیست درس عبرتی برای سایرین باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهرستان چرام یکی از باسابقه‌ترین تمدن‌ها و مدنی‌ترین فرهنگ های استان را در طول تاریخ داشته و دارای سرمایه های معنوی، علمی و فرهنگی بسیار بالایی است، تصریح کرد: چنین فضایی در این شهرستان اصلا زیبنده مردم و دولت نبوده و انتظار ما از مسولان فرهنگی و در راس فرماندار شهرستان این است که از ظرفیت نخبگان، تشکل های مردم ‌نهاد، تشکل های مذهبی، بزرگان طوایف، و معتمدین شهرستان برای گسترش فرهنگ صیانت از منابع طبیعی بهره برده و با دعوت از بزرگان طوایف، نخبگان فرهنگی و علمی ، نهادها و ادارات شهرستانی، حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست را یک ‌اصل عموم در ایل چرام نهادینه و گسترش دهند.

محمدی تبار ، فرهنگ‌سازی را مقرون به صرفه‌ترین و کم هزینه‌ترین راه برای کنترل این چنین موارد بحران زایی ذکر و اظهارداشت: امروز تنها در دو نقطه از کوه سیاه چرام ، آتش سوزی بوده که یک نقطه توسط عوامل منابع طبیعی حدود ساعت ۱۶ دیروز پنجشنبه -12 مهرماه جاری - اطفاء شد و یک نقطه دیگر حدود ۱۷ و ۳۰ دقیقه عصر شعله ور شد و هم اکنون اطفا‌ء و کنترل شده است، چون چهار طرف این نقطه صخره های بزرگ بود که مانع از گسترش  آتش سوزی شد.

محمدی‌تبار گفت : در حال حاضر عوامل و نیروهای فرمانداری، بسیج و سپاه ، نیروی انتظامی ، هلال احمر، عشایر منطقه و جوانان و مردم  در محل ارتفاعات کوه سیاه چرام به صورت آماده باش حضور دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حال حاضر در شهرستان چرام شرایط کاملا عادی وجای هیچ گونه نگرانی نیست و تیم های مختلف اداری و مردمی از جوانان پر انرژی تحت گروههای ۵۰ نفره آماده همکاری و اعزام برای هرگونه عملیات احتمالی هستند. 

وی از انجام عملیات میدانی کنترل و پایش با مدیریت فرمانداری شهرستان چرام در ارتفاعات کوه سیاه در روز جاری هم‌خبرداد.

فرماندار شهرستان چرام هم در این نشست هم‌ با اظهار تاسف از سوخته شدن بخشی از جنگل ها و اراضی مرتعی ارتفاعات کوه سیاه این شهرستان، خاطرنشان کرد: به طور حتم با عامل و عاملان این اتفافات تاسف‌بار برخورو قانونی جدی خواهد شد.

هادی فتاحی‌پور با بیان اینکه سطح هکتاری و میزان خسارات وارده به جنگل‌ها و اراضی این ارتفاعات در روزهای آینده و بعد از خاموش شدن شعله‌های آتش مشخص می‌شود، ادامه داد: تمامی دستگاه‌های شهرستانی در خاموش کردن شعله‌های آتش در ارتفاعات کوه سیاه باید مشارکت جدی داشته باشند.

وی با تقدیر از همراهی محمدی‌تبار مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای وقوع آتش سوزی در ارتفاعات کوه سیاه شهرستان چرام، ادامه داد: موضوع آتش سوزی‌ها به صورت میدانی، گفتگو با مردم و مسئولان و همچنین گفتگو و حضور در کنار امام‌جمعه های چرام و بخش سرفاریاب نیز با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان انجام‌گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز